|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Nybliven medlem här efter att ha avyttrat mina bilar, är helt billös just nu, av ett känt svenskt märke som numera är i konkurrs. Eftersom jag alltid gillat Z4 (E85) har nu jakten på en sån inletts och jag har sett att ett företag vid namn Skånska Bil AB har ett stort utbud av BMW. Hur seriöst är detta företaget, är det nån här som har erfarenhet av dom?? Vill gärna veta både positivt och negativt men tar gärna emot tips på seriösa handlare med vettiga priser. | |
|
Hej, ej handlat av dem personligen men tydligen är det en släkting till UCARS som ligger ett stenkast från Skånskabil. Ucars har det ju skrivits endel om både ris och ros:-) Verkar iaf på deras bil-lager som att dem köper mycket från tex Italien.... Mvh Peter |
|
| Tack för svaret. Det får nog bli till att leta svensksåld bil istället så slipper jag oroa mig om krångel med importbilar. Det är jobbigt nog ibland att hitta svensksålda bilar hos seriösa handlare! | |
| Tyvärr lämnar Skånska Bil en del att önska. Vid första kontakterna, är det en mycket trevlig bild som ges, och ägaren ger ett hyfsat intryck. Men det vilar en stor känsla av vinpelhandlare när man väl är på plats, allehanda ursäkter tas fram för att tjäna de sista kronorna, genom att frångå det ursprungliga upplägget. Så jag vill lägga en rekommendation om att köpa en bil någon annanstans om det finns möjlighet. | |
| Hur många Q7:or behöver du Mistafrizz? :) | |
| Misstafrizz; vill du åka en Q7:a Fuel sport Injection bensinare ibland, när du vill ha lite powerdrag, och sedan en TurboDieselInjection när du vill åka mer ekonomiskt? :) Hade jag rätt på förkortningarna? | |
| Fuel Stratified Injection = direktinsprutning... | |
|
Tyvärr verkar de kolla sina inbyten lite så och så: Länk ------- //Lövet |
|
| Andreas tror faktist att den bilen var ärlig från början för den var på annons. Men så försvann den eller ja försvann den gick ingenom den magiska apparaten och vips så hade den bara gått 9100 mil 7 tusen mindre,, äkligt är det | |
|
Köpte en X5:a 4.6 is i höstas (2012) av Skånska Bil. Mycket nöjd med köpet. Gabriel var härligt befriad från "bilhandlarsnacket" som är så vanligt många gånger. Har köpt mycket bilar genom åren både i Sverige och utomlands för eget bruk så man vet hur snacket brukar vara. Men här var det annorlunda. Vi kom överens på ett sätt som kändes bra för båda för att få igenom affären. Det jag ville ha fixat blev fixat och bilen är kanon. Mycket nöjd. Gabriel ringde t.o.m. upp efter någon månad och frågade om allt var ok. Så jag är jättenöjd Sven |
|
| Hej Sven! Kul att du är nöjd! Välkommen till forumet! :D | |
| Sven = Gabriel?? | |
| Lagom suspect inlägg av Redfender :O) | |
|
Haha, underbart. |
|
|
:D ---- BMW CS #6212 |
|
|
:D ---- BMW CS #6212 |
|
| Hahaha, underbart är kort!! | |
| Det är ju bara såå genomskinligt. | |
|
Redfender här. Jag heter Sven Cirnski och bor i Bunkeflostrand. Googla mig så kan ni se hur jag ser ut också. Finns bara jag med det namnet i hela världen. X5:an står i garaget. Jag kan inte svara för om Skånska bil är seriöst eller inte. Jag kände bara att i denna världen av predominant konstant klagande på internet över allt och alla så var jag glad att jag för en gångs skull kunde köpa en bil utan knussel och ville dela den upplevelsen. Så genomskinligt var det. Kanske en och annan får sig en tankeställare här på forumet att allt inte är som man tror. Och nej, jag är inte kompis med Gabriel. Känner inte honom privat. En polare till mig gör det dock och han sa åt mig att enligt hans uppfattning var Gabriel ok. Om han sen inte är det med alla eller om någon tycker annorlunda så må det vara. Jag är nöjd och kan tänka mig att köpa bil igen av honom. |
|
|
Redfender - jag blev lite nyfiken av ditt svar. Hur kommer det sig att du ett drygt halvår efter ditt köp blir medlem på Autopower och gör två inlägg (endast), båda om Skånska Bil? ---- BMW CS #6212 |
|
|
@narvselius Som jag nämnde i mitt svar ovan. För att ge min bild av hur det var att köpa bil av företaget. Innan jag köpte bilen så såg jag dessa diskussioner på forumet och blev såklart misstänksam. Det var då jag ringde upp min polare som jag visste kände Gabriel och frågade vad han ansåg. Summa summarum, tur att jag inte la ner det hela baserat på internetdiskussioner. Bilen var helrätt och jag är kanonnöjd. Än en gång...om inte alla har samma upplevelse så må det vara så. Det ändrar dock inte min. Nu är det ju lättare att skita i att någonsin berätta om något som faktiskt har varit bra. men att gnälla går i regel fort och det gör folk gärna. Har själv jobbat i business i många år där jag vet hur det känns när "kunden" påstår saker och ting som inte stämmer. Kunden har inte alltid rätt. Vissa kunder beter sig som svin. Sen får de medhåll på internet utan att folk känner till sanningen. Att döma av din fråga så uppfattar jag det som att du fortfarande är misstänksam om detta är ett inlägg sponsrat av Gabriel. Än en gång, känner inte honom. Faktum är att jag tänkte skriva något positivt i anslutning till köpet men som i så många fall, sköt upp det tills jag till slut fick tummarna loss. Kommer inte att lägga någon mer tid på att förklara detta. Ville bara dela min upplevelse. Ska kanske tillägga att jag givetvis kontrollerade bilen in och ut oberoende av vad Gabriel sa. Ringde alla samtal jag kunde och lyckades t o m få ut info av BMW som "egentligen" inte skulle vara tillgänglig. Rekommenderar självklart alla att göra samma sak. Jag har köpt många bilar genom åren och det skulle kunna bli många historier som lämnar övrigt att önska av handlaren. Därför var jag så nöjd att det gick så smärtfritt denna gång. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.