AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.421

E39 viltolycka höger fram, körde på en räv

be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Alfa Romeo 75 3.0 America -90
Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Hej, råkade köra på en räv i veckan... Klippte den på höger fram, sedan åkte den under både höger framhjul o bakhjul. Allt i ca 90 km/h.
Räv stendöd...
Spräckte spoilern rätt rejält och höger dimljus ramlade loss.

Men nu börjar jag undra om klimatanläggningen kan ha fått nåt pajjat? Sitter det någon givare eller nåt i höger fram?
Den beter sig lite underligt, går inte att få varmt som förrut + att den kan spotta ur sig en massa fukt på rutorna (imma)?

ABS lampan har börjat lysa också, kan det ha något samband, eller är det bara tillfällighet?

Allt på en E39 touring 523 -97.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Ja, utetemperaturgivaren sitter i hörnet under kofångaren, höger fram.

Mvh H
Räven han nog med o bita i kabeln till nån av abs givarna ;)
när jag är ute och "sladdar" eller när man kör där de är "guppigt" i lite högre fart så brukar min abs lampa med lysa, men när jag sedan stängt av den och låtit den stå nån timme eller så och startar bilen igen så brukar den släckas, har hört att e39 bilarna har nått glapp i abs givarna som original :D För jag tror inte de faan som extratillval :D surt sa räven !!
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Alfa Romeo 75 3.0 America -90
Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Utetempgivare låter troligt kanske, men ger den utetemp på instrumentpanelen också? Den ser ut att funka.

Ska under o kolla ifall rävejävel hann slita av ABS kabeln...

Körde i och för sig fort och guppigt i 100 mil både före och efter rävmötet, var på fjällsemester... Så det kan kanske vara något annat fel.

Kan man förresten läsa av något felmeddelande på vilken givare som strular?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.