|
|
|
|---|---|
|
Hej jag var och köpte en e36 325i -93 i går kväll. Allt funkade kanon, åkte hem ca 15mil utan problem. MEN i dag när jag skulle sätta mig i bilen för att sedan trycka ned kopplingen fastande den i bottenläget. Det blev ingen tryck alls i systemet hur mycket jag än pumpade, inget motstånd. Kollade nivån på bromsvätskan och den såg bra ut. Så vad kan det vara? | |
|
Läckage i huvud cylinder eller någonstans på vägen kanske. Länk Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Kan vara vatten ( kondens ) som bildats i bromsvätskan till kopplings cylindern. Om oljan innehåller vatten så mister den sin hydraliska funktion vid kall grader. Har själv råkat ut för detta och den enda lösningen då är att byta den. Bästa sättet är att trycka in den underifrån ( kopplingscylinderns luftnippel ) och suga ur behållaren samtidigt ( 2 pers ). Allt för att undvika luft i kopplingscylindern ( ett elände att lufta ur annars ). |
|
|
Huvudcyllindern såg fin ut, inget lekage eller så vad jag såg? Jag får väll tömma systemet på vätska och sedan fylla upp med ny fräsch vätska och lufta. Om inte det går får jag väll demontera slavcyliner och se efter, samt kolla andra lekage på rör/slang osv. Återkommer med svar.... |
|
|
Bromsvätska behållaren är delad i två fack, ett till bromsar och ett till koppling. Slangen till bromsen sitter under behållaren medan slangen till kopplingen sitter på sidan vilket resulterar till att den tar in luft om nivån är bara lite för låg. OCH nivån var på tok för låg,så jag fyllde i en bra skvätt och pumpade på pedalen. Trycket kom tillbaka och nu funkar den kanon! Återstår att se om nivån sjunker ingen = lekage. |
|
|
Bromsvätska behållaren är delad i två fack, ett till bromsar och ett till koppling. Slangen till bromsen sitter under behållaren medan slangen till kopplingen sitter på sidan vilket resulterar till att den tar in luft om nivån är bara lite för låg. OCH nivån var på tok för låg,så jag fyllde i en bra skvätt och pumpade på pedalen. Trycket kom tillbaka och nu funkar den kanon! Återstår att se om nivån sjunker ingen = lekage. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.