|
|
|
|---|---|
|
Svågern har äntligen insett vilka bra bilar som kommer från Bayern. Han har sprungit på en ruskigt pedantskött 320 iA uttagen 0102 med 1150 (!) mil på mätaren som jag har fått besiktiga. Inte en tillstymmelse till repa i lacken, som ny. Svensksåld med läderklädsel, Xenon, PDC, och givetvis komfortpaket samt även vinterdäck på lm-fälg begär ca 260'. Det tycker jag låter lite högt eller? ( visserligen låga mil lite mer utr än vanligt och i nyskick, men nog borde man snarare hamna runt 240') | |
| Mycket riktigt hittade vi en 320iM -01 med motsvarande eller något högre nypriskostnader ( M-paket i st f automat och pdc)för strax under 240 tkr ( nypris ca 340 tkr) När man nu undersökt marknaden är det bara att konstatera att det sk m-paketet för 34 000:- nog är den extrautrustning som sjunker mest i värde när man vrider om nyckeln på sin nya bil. Det verkar knappt ha något andrahandsvärde på marknaden. Kanske uppskattas det mer när bilen om några år är nere i 150 tkr-klassen. | |
|
FaF: Precis nu efter sommaren byter handlarna ut sina tjänstebilar så då kommer det en del ut på marknaden, fanns en hel drös när jag sökte på www.bmw.se. Som du säger 240 är nog ett bra riktpris. Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.