|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Japp, som rubriken lyder, kanske kan va ett alternativ till en 335/M3? betydligt billigare! Någon här som provkört? MVH Peter | |
|
Sjukt stötig med japansk plastig känsla. En japansk bil kommer aldrig att gå att jämföra med en BMW tex i upplevd kavlitetskänsla. Väghållningen är grym om du ska ner till Ringen varje vecka. Köp isf en Porsche GT3 i stället tex. Så 2,5 poäng av 5 möjliga ger jag den. Köp en M3 e9x ist..!=) Mvh Fredrik BMW CS #07491 |
|
| Beolab: Har du testat bilen i fråga? | |
|
Jag har provkört för 2 mån sen, hade köpt den om inte tanten "stoppat" mig, köpte en Bmw 335d istället. Den gick och lät underbart, stötig och hög ljudnivå om jag jämför med 335:an. Denna provade jag rejält = varvade max på varje växel ;-))) Länk |
|
|
Hm, ok mmmm det låter ju som att jag skulle prova en ändå...:-) |
|
|
Tycker jag absolut, det var ren KÖRGLÄDJE! Komforten var inte i närheten av 335:an, men men... |
|
|
Jag har siktat in mig på den i Vimmerby, de verkar dock ganska svårsålda, denna bilen har bara gått 37 mil och har stått till salu ett år...kostar ca 50 tusen under nypriset.... En nyare M3 hade självklart varit bäst att köpa MEN det kan va kul o beta igenom alternativen först:-) MVH Peter |
|
|
Ja svårsåld är nog bara förnamnet... Jag blev bjuden 111000 kr MER för mitt inbyte mot Subarun än Bmw:n! Den i Vimmerby var också intressant för mig, men det blev den i Växjö som jag provade. Kan också tillägga att kopplingen var TRÖG och bromsarna var MYCKET TRÖGA, det gick att stå på bromspedalen utan att abs:en slog. |
|
|
111000?! Skrev du verkligen rätt???? Ok, trög koppling och hårda bromsar..... Känns igen från en Evo 9 jag provkörde för några år sedan, japs som japs kanske:-) |
|
|
Beolab, håller verkligen inte med dig när det gäller kvalitet på Japanska bilar! Hade tidigare en Toyota Avensis som jag ägde ca tre år utan att ens byta en glödlampa, nu varnade E39 av samma årsmodell har krånglat en hel del, deå är det en svensksåld bil som är fullservade på BMW! Alpina B8 Länk |
|
|
JA, jag skrev rätt! Jag blev bjuden 111000kr (etthundraelvatusenkronor) MER för mitt inbyte mot subarun än bmw:n |
|
| Har bara testat tidigare Subarus och de är ju förbannat roliga att köra. Men inredningen är ju katastrofal, jänkare (som min) brukar få mycket skit för inredningen men det här är snäppet värre. | |
Verdi |
Törs man fråga vad du hade för inbyte? Subarun är verkligen bisarrt ful. |
| Jag bytte in en Suzuki jeep. | |
|
Blev inbjudan på någon vipvisning vid lansering och även om bilen i sig är rolig så var det inte mer än så heller. Kanske börjar man bli gammal men design och kvalitetskänsla på interiören var inget vidare. Komforten, hm, tveksam. Pigg motor, alltid kul med AWD. Men jag tycker inte den är något substitut för en E9X M3 och jag hade även valt en 335 framför om jag inte enbart var sugen på BUS. En beggad 335:a bör de ju kunna hitta till ett bättre pris, eller har prisraset gått så enormt fort från 500 000? |
|
|
ok tack för era svar, återkommer om/när jag provkört en:-) Ska jag va ärlig så ser jag väl bara subarun som ett alternativ då det för närvarande inte finns några M3/335 på blocket av intresse. Är väl egentligen bara o vänta tills "rätt" bmw dyker upp. MVH Peter |
|
|
Provköra tycker jag absolut att du ska göra, det var mycket roligt... Däremot så tror jag att man tröttnar fort på bilen då kvalitetskänslan och komforten (enligt mig) är lååångt ifrån Bmw. |
|
|
@peddan Har du varit i Vimmerby och gasat än...? |
|
|
Hej! Nej jag var nära att köra dit men sen plötsligt fick jag för mig att en Lexus IS F nog var en betydligt bättre kompromiss så jag åkte och provkörde en sådan istället:-) MYCKET trevlig bil, var faktiskt nära att slå till om bara priset vart lite lägre... MVH Peter |
|
| Fanns ju en väldigt fin 335 m-sport sedan, 09 om jag inte minns helt fel, på blocket kring nyår. Tror den låg på 260.000, vilket är jävligt billigt. | |
| Japp, han gick faktiskt ner till 255 tusen oxå, den bilen verkade oehört fin med facelift. TYVÄRR saknades all utrustning förutom M-paket vilket jag tyckte var lite trist.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.