|
|
|
|---|---|
|
Jaha då har man nyss införskaffat sig en bmw 2000 cs -67. Går riktigt bra i motor och drivlina. Men har lite skönhetsfel, så min tanke är att hel renovera den. Därför behöver jag hjälp med och hitta reservdelar begagnat och nytt. Sen även bilder på hur en sån bil såg ut när den lämnade fabrik. Så har ni tips på hemsidor, ja allt som kan hjälpa mig. Så är jag väldigt tacksam! Mvh Andreas | |
Jesper von Wowern |
Länk /Jesper von Wowern |
|
Fråga hos närmaste BMW åf samt pröva här: Länk eller Länk Mats BMW CS #5847 |
|
| Tackar så mycket! någon som vet vad för olja bilen mår bäst av? | |
|
Angående oljor finns det hur många åsikter som helst. Men tänk på att dagens billigaste Biltemaolja är bättre än alla oljorna från sextiotalet, så du kan hälla i vilken modern olja som helst. Är motorn sliten är gammal hederlig mineralolja med hög viskositet att föredra. Både avseende förbrukning och oljetryck. Annars fungerar dagens helsyntetiska oljor utomordentligt bra. I mina "veteranare" använder jag själv oftast relativt billiga oljor (Biltema eller stormarknad) och byter varje höst innan vinteravställningen, oavsett miltal. **BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Äger en 2000CS -67 sedan flera år och kan hjälpa dig med det mesta om du mailar till mig. Har också en hemsida med 2000CS Länk samt finns också på Garaget under Länk där du hittar massor med bilder på 2000CS. Har du några bilder på din 2000CS? LaKa |
|
|
Ser riktigt fin ut! Här är min mail, Andreas_Fredriksson@telia.com. Dra iväg ett mail så kan jag skicka bilder. Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.