AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.888

M3 CSL på Blocket

Finns nu en svensksåld M3 CSL på Blocket för 445 000 kr begärt pris.
Vill köpa en M3 CSL och undrar därmed om ngn vet något om historiken på denna bil? Hur myckrt Nurburgring etc. Vidare undrar jag vad som är ett realistiskt avslutspris på en M3 CSL nu med tanke på det dramatiska prisfall som exempelvis Porsche drabbats av. I mina ögon är allt norr om 400 000 rena fantasi priset. Den svarta som är ute igen för 469 900 köptes för 350 000 med 2800 mil....
Tacksam för er syn på detta
-A
116
-AL-
Z3M Coupe x2
E53 3.0
E36 cab mint
V70 2.5T
Har tittat på CSLer i ett par år nu men aldrig riktigt kommit till skott. Det största problemet med den bilen anser jag vara växellådan. Vet många som haft bekymmer med dem när de gått mkt i det stygga läget. Även en del motorproblem verkar förekomma.

Pris bilden är som du säger lite väl upptrissad. Var spekulant på en svarta (RXO187) som gått ca 4000 mil och såldes tidigit i våras. Var utrustad med KW var 3 och lite annat lull lull (t ex bur som senare blev ur monterad). Den startade på 560 om jag inte minns fel och gick för 410, efter att tre bilhandlare försökt.

För en fin CSL idag med ca 3-4000 mil oavsett ursprungsland (förutom UK) så tycker jag runt 380-400 känns rimligt. Med tanke på att vanliga M3e46 sjunker kommer även CSLen sjunka. Sen kommer det nya bilar som är intressanta, tex 1M coupe lär ta en del CSL spekulanter.

För min del lutar det åt antingen 996 GT3 CS eller 1M Coupe. Just 996 GT3 som du skriver har ju rasat ordentligt. Gick en gul -04 med 6000 mil för 380k i december. Det är mkt bil för pengarna.

Lycka till!

//AL
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är en väldigt svår marknad. Den "döda" begagnatmarknaden när det gäller sportbilar har nästan petat ner "ränteläget" och "bostadspriser" som mest debatterade ämne på vissa middagar. Många sitter med bilar är tillsynes iskalla. Den enda gemensamma faktorn är att de är av sportigare karaktär och med större motorer. Märke verkar vara oviktigt (Porsche, BMW, Audi, Mercedes you name it). Många har försökt "prisdumpa" men helt utan effekt, och därför ligger många kvar på en prisbild som marknaden inte kan bära i väntan på att "marknaden ska vända".

Jag tror som du, norr om 400 hade jag inte betalat för en CSL idag. Ang objektet i fråga så tycker jag omgivningarna känns osvenska. Är bilen nyimporterad? Inget regnr, eller telefonnummer och en dålig bild ger inte många svar.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej,

Nja det luktar faktiskt lite bluffannons...fast han har ju uppgett ett korrekt regnummer på en M3 csl iallafall, dessutom svensksåld. Dock lite oseriöst att inte lämna ett nummer.

Angående prisbilden så finns det 4 st till salu på blocket i detta nu...har svårt att tro att de dumpar ner priserna till runt 400 på någon av dem, även om det hade kännts mer rimligt.

Den som vågar bjuda får snart svaret:-)

MVH Peter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
peddan: Ja, det beror på hur intresserad man är av att sälja :) Priser runt 550 - 600k för en CSL. Ja, de tiderna är nog förbi för den här gången...
Javisst
Det finns det ett par st CSL till salu på Blocket. Samtliga har varit till salu i vad som känns som 6 månader. Den svarta för 469 är den som ESC hade till salu för 499 tidigare.... Så inga egentliga avslut till dessa begärda priser.... Vi ska inte glömma att en CSL snart närmar sig 10 års strecket
Tror att 1M kan ha tryckt ned efterfrågan något då det nu finns ett alt hos BMW idag där du får en ny bil tilll samma peng. BMW skall e.u. Tillverka fler 1M pga den höga efterfrågan och tar nu emot beställningar...
BM
4
BMW M
BMW M3 CSL-03
BMW 316i Coupe-95
BMW 525i M-Sport-03
Gör man ett bildsök på google och skriver: svensk m3 csl, så kommer exakt den bilden i annonsen upp från ett reportage på nurburgring daterat 22/8-03.
Enligt regnumret så var bilen i trafik första gången 19/9-03. Jag vet en csl som var tagen i trafik det datumet men ägaren heter inte peter och bor i jönköping. Så mycket troligt en bluffannons.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hm, lite konstigt dock att han känner till ett svenskt regnummer från en csl och vågar använda det för en bluffannons??

Kan ju oxå vara så att ägaren är rädd för tjuvar och banditer och därför är lite hemlighetsfull i annonsen:-)

jonrib: dra ett mejl till honom vetja så får vi kanske besked? annars ska ju annonsen anmälas!!

MVH Peter
Känns Nürburgring över miljön på annonsbilden för den gråa Svensksålda! För övrigt när det gäller 1M coupe så kommer den tillverkas kvartal 1 ut 2012 om nu inte BMW kommit med ny info vilket jag inte hört/sett. Finns fortfarande osålda bilar i landet.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Är också ute efter en M3 CSL som max gått 4000 mil för helst 380-420 k.

Är detta rimligt tro?

Kan man begära ett så lågt pris och få affären?

Mvh

Fredrik

BMW CS #07491
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Ni som provkört en CSL: hur stor skillnad är det i styrning, chassi, motor mot vanlig M3:a egentligen förutom att den är exklusiv i material och annat? 20% bättre eller?

Mvh

Fredrik

BMW CS #07491
deamon
Har mailat honom sen annonsen kom ut men man får ju ingen svar Varför lägga ut annons om man inte svarar
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Förmodligen är det då en bluffannons då om killen inte svarar, enbart för att pressa ner priset på någon av de andra:-)
Har alltid undrar hur de kommer sig att m3 csl är så pass dyr ? FIne sällsynt men är den verkligen värd de pengarna ? m3 e92 kan mna få för dessa pengar ?
deamon
Väljer hellre csl än den nya :)
När man provkört den så förstår man
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Beolab. Jag har provkört CSL och själv ägt vanlig M3e46. Det är väldigt stor skillnad på CSL:en, det känns som en helt annan bil jämfört med en vanlig M3. Och bara ljudet gör att man blir helt salig. Enorm körglädje är väl en enkel sammanfattning.

Vänligen
Fabio
Ska inte uttala mig om de då jag varken kört m3 e46 eller csl men i för sig sant att körglädjen försvinner för varje generation. Men enligt min mening för dyr ändå :)-.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Man får väl smälla på dämparna, fjädrarna och krängarna så har man CSL väghållningen klar iaf.

BMW CS #07491
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.