|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag undrar vad som skiljer en 325:a coupé i årsmodellerna -92 och -93? Karossmässigt är väl båda E36 men skiljer det något i motorn. Någon sa att Vanos motorn kom -93, stämmer det? Tack för svar. M | |
|
Ja, vanos kom -93. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
93 kom Vanos, Kamkedja!!! Airbag som standard, ställbar ratt, |
|
|
powerkjell: Kamkedja finns på alla 325:or!!! Mvh Johan |
|
Justice |
Powerkjell har rätt! Kamkedja kom vanos -93 innan är det rem...Tro mig jag har bytt på min!!! And justice for all... |
|
Nänänänänänänä!!!!!!!! Alla M50 motorer har kamkedja! Alltså alla 325i med E36 karossen har kedja. Jag "hade" ingen vanos och jag "hade" kedja, har själv varit och pillat på den. Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Jo jo jo alla BMW's sexor fick kamkedja som standard 1993. Fråga BMW's tekniska avdelning om ni vill, tfn 08-7353900. Möjligen att Sandgren har en modell 92b? | |
| HADE menar jag <<he he hee>> | |
|
Fr.o.m -91 med 24v toppen så har dem kedja så sandgren har rätt och dina uppgifter fel powerkjell. Hoppas du överlever ändå ;) Mvh Janne. |
|
| Sant som Janne T skriver, 24V från -91 har alltid haft kedja. Både 325 och 525. | |
|
Och jag hade ingen 92b, den var tillverkad den 6:e Maj 1992 , ingen vanos............. Mvh Patrik |
|
|
Janne T har HELT RÄTT!!! Alla 24v sexor har kedja (alltså from. -91). Mvh Jens |
|
| Hmm. mycket märkligt, min ÄR en 92:a och har KEDJA. | |
| Min har med kedja... | |
|
Sluta tjafsa emot.. ALLA 325:or (E36) har kamkedja... jag hade en 92, som hade kamkedja och fan inte rem..... Mvh Johan |
|
|
Just det. Jag har precis rivit toppen på en 325 -92 utan VANOS och där ÄR kedja. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) Länk |
|
Magnus Järhög |
Kort och gott har alla E36:or med 6:a kedja. Eller hur? |
|
Justice, Är du säker på vilken rem du bytte verkligen ;-) På min 325-91 (E36) var det iaf kedja... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
| hmm är det inte så att sålänge det är samma motorfamilj dvs M50 i detta fall så bibehåler man rem eller kedja helatiden. Fast jag ställer mig lite tveksam till om mitt resonemang håller för jag vet att 318E36 som kom som 92ans model hade rem ända fram till 94 då man övegick till kedja..men nog är det väl samma motorkod på 318E36 från 92 som från 94a?? | |
|
M40 hade rem (88-94) M43 har kedja (94- ) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.