|
|
|
|---|---|
|
Jag har en gammal 318i -84 som går väldigt ojämt på lite högre varv. Nu har den ju ingen varvräknare, men så fort man exempelvis kommer över 60 på tvåan så nästan tvärdör motorn och den hostar och spottar. Nu har jag upptäckt att om man släpper på gasen så finns det ett litet, litet läge där den plötsligt får liv och då lyckas man oftast varva den utan problem till 80 eller mera. Men ger man lite mera gas, ja då börjar den spotta och hoppa som en groda. Släpper man gasen då så kan det bli fruktansvärda smällar från avgassystemet så att folk på gatan blir livrädda. (Och jag med). Det verkar som om den drar mycket soppa också. Har inte undersökt noga, men det är nog en bra bit över litern. Vad kan det vara? Mvh Tommie, AutoPower.se | |
fangio |
Hej! Jag har en likadan bil och upplever något liknande, dock vid högre varv, men har också problem med att den börjar rycka vid belastning (släp) i högre farter (110)samt att det inte går att köra fortare än 130 på femman utan att den börjar rycka, lägger man i fyran går den bättre och fortare... Undrar om det kan vara samma problem!? Hälsningar John |
kamber |
Hmmmmm har oxå en 318 -86..... men har inte sådana problem..... (rullat nästan 24500 mil) där imot så kan det hacka vi lägre hastigheter t ex i 2:an växel vid 30 km/h varför vet ja inte?...... och i bland när ja kör i två:ans växel upp till 80 o släpper på gasen så att den varvarn ner kan det komma smällande ljud som skrämmer både mig o folket som ser mig komma =) (fast det e roligt o se folk reaktioner hahaha) /racer.... |
|
Men Tommie..... Det bör väl du kunna ??? En liten bit över litern är inte ovanligt på en sån bil. Kolla: 1. Stifften 2. Ev. kan luftmängdsmäteren vara utsliten/glapp 3. Bränslefilter 4. Spridarna kan vara slitna 5. Luftfiltret 6. kolla så att inte nån bränsleledning är nypt under bilen Ha en bra dag! \ Lennart :) |
|
|
Ja, det borde jag kanske kunna, men jag går bet. :-) Jag har kollat det mesta, men det enda som verkar rimligt i din lista är luftmängdsmätaren som jag ser det. Ska lägga ett öga på den imorgon. Någon som vet hur man kollar den mera exakt på 318? Tommie |
|
|
Åk till Returbilen och köp en annan, de borde inte vara så dyra där.. Det finns dock inga garantier för att den du får fungerar, så helt optimalt ur felsökningshänseende är det inte.. |
|
|
Tommie ! Kolla om inte gummiöverföringen på kontakten sitter dåligt, det brukar den kunna göra och då får di in fukt i kontakten, då kan den bli ryckig. Meddela gärna mej mo du hittar felet. Vore kul att veta. Ha en bra dag! \ Lennart :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.