AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
17.415

Du behöver inte läder!

Sida 2 av 3
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
De absolut fulaste stolarna är ju Sportstolar utan M-paket med Tudor eller vad den heter. Gräsligt. Med M.Paket är det bättre då det blir Alcantara istället.

Skinn är ju i särklass snyggast, särskilt Oyster :)

Tyg känns lite billigt i en 5-serie. I england är det standard med skinn i 5-serien och det borde vara det här också.
Just till F10/F11 så är M-sport alcantaraklädseln så otroligt cool med ///M taggen och hade också valt denna.

Hade alcantara i min E91 och den är inte bara skön att sitta på oavsett årstid utan den håller sig otroligt fräsch och är lätt att hålla ren trots småbarn.

Valde dock helskinn till min X3 och ångrar mig inte, till den modellen passar inte alcantara riktigt och halvskinn känns lite billigt på något sätt - trots att det egentligen är skönare att sitta på.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Håller helt med trådskaparen. Vi har M-sportklädseln i f11an och visst, den är lite känsligare för smuts, kids och djur än läder, men känns väldigt fin och skön att sitta i.
ha
35
ha66e
525d -10 F10
X5. -07
5 serien=premium
Läder= premium
Sportsockor är sköna men man har dem ju ändå inte med sin kostym...:-)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag kan bara hålla med ang sommar/vinter problemen samt att man sitter mjukt och stilla, men det är fortf mycket snyggare och fräschare med skinn :)
ed
776
edge
520dT M -15
Har haft tre stycken e39or, två med skinn och en med alcantara. Alla med sportinredning. Kan bara säga att alcantaran är absolut den bästa inredningen. Den e inte för kall på vintern, inte för varm på sommaren och man sitter skönare i stolarna. Sen ser den inte lika sliten ut som skinnet gör på tex sidostöden. Jag gillar alcantara inredningen men ja kan även förstå de som hellre väljer skinn för det är ingen dålig inredning de heller.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, det är lite det som är problemet - att öppna förardörren och hälsas av en välbehållen skinninredning och andas in läderdoften är en lisa för själen. Tills man sätter sig. Då önskar man alcantarainredningen tillbaka!

----
BMW CS #6212
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Läder/skinn ir yg/vinyl är en smakfråga skulle jag säga. Själv föredrag jag E39-ans (M-Tech) skinn/läder combo =)

- Bayerische Motoren Werke AG -
Visa användare
18
EOS
BMW 525i -95
TYG,TYG!!... Underbar komfort i min 525:a med de gråa tygstolarna.
Interiörmässigt ser en skinnklädsel exklusivare ut,men det bryr jag mig inte om,ska ju köra bilen inte titta....bara..

Hade i min 730ia buffelskinn.Tjock kraftigt läder som även efter många år är i fantastiskt fint skick,men ack så kallt.Och varmt på sommaren.Inte kul.

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Tycker att halvskinn är den klart bästa klädsen. Speciellt i nya F10/F11.
Grymt snyggt och bekvämt.
Läder är trevligast även om en fin plyschklädsel är rätt ok, Amaretta som i M5 3,8 E34 är även den helt ok medan vanligt tyg är bara hemskt uuuh. Dagens M-sportklädsel hamnar någonstans mitt i mellan Amaretta och tyg = inte så roligt och inget jag hade valt i första hand.

Stephan
16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Vad är det här för stolar? Tycker det ser ut som komfortstolarna - fast i halvskinnsutförande? Länk

I sånt fall kanske det är den ultimata kompromissen i BMWs sortiment. Aldrig sett detta tidigare.

-------
//Lövet
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
andreas: Jo, det hade varit den ultimata kombinationen - håller med.

Vad som visas på bild nr 2 är sportstolar extrautrustade med minnesfunktion. Kostar nästan lika mycket som komfortstol (om man redan valt läder, och de senare modellerna har oftast Comfortpaket, å då ingår ju läder), så det är en ganska så ovanligt kombination.

----
BMW CS #6212
16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Är det verkligen sportstolarna? Här är sportstolarna med halvskinn och de ser inte likadana ut: Länk

-------
//Lövet
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Den första du länkar till är komfortstolar med halvskinn.

Bil nr 2 är med sportstolar med halvskinn.

Stor skillnad på slitaget på de två stolarna ser man. Sportstolen i bilen med 11k mil ser mera sliten ut, än komfortstolen i bilen som gått 16k mil.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
456 Komfortstolar kan endast beställas med vad på BMW språk heter
488 + LC/NZ/ZA

Dvs
Svankstöd (488)
+
Läder dakota (LC) eller
Exklusivläder Nappa (NA) eller
Indivudual läder Merino (ZA)

man kan alltså inte beställa komfortstol i halvläder - vilket jag personligen skulle uppskatta....

----
BMW CS #6212
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Jodå, men det är inte vanligt.
Här har du en till:
Länk

Gissar att det är Lifestyle-edition med komfort-stol eller liknande

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Stoff-Lederkombination Reflex anthrazit/schwarz
med
Komfortsitze vorn elektrisch verstellbar

fler:
Länk

Länk

Länk

Alla jag hittat är med svart lack och liknande utrustning, så någon form av Edition är det nog.

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Tyvärr funkar inte någon av länkarna till BMW, du kan inte försöka hitta någon på Mobile.de eller Autoscout?

Narvserlus: Jag är helt säker på att första bilen jag länkar till inte har sportstolen utan komfortstolen.

-------
//Lövet
16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Länk

Länk

Hittar inga andra bilar i Sverige än den första utan dessa bilder är från tyskland.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.