|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hämtade min hyrbil i morse medan min egen lilla svarta får dörren fixad och ommålad efter en parkeringsskada. Och det blev? En F11 520daM, vit. Snygg som tusan (trots att jag inte är speciellt förtjust i vita bilar) och till min glädje har den inte läder utan man sitter på den alldeles utmärkta standard M-sportklädseln - och det är bra! Snygg att titta på, ger ett sportigt och ändå sofistikerat intryck och är väldigt skön att sitta på. Läder i all ära, men jag är lite irriterad av att kasa omkring i min egen läderprydda komfortstol. Här sitter man fast! M-sport rules! Även utan läder... ;o) Dessutom har den keyless go, som i och för sig är trevligt, men jisses vilket tegelsten som "nyckeln" förvandlas till... :( Inget för personer med tighta jeans. Elektronisk bagegelucksöppning är ju kul en stund, speciellt i dessa slasktider. Till skillnad från E61:an så låter den inte som om den håller på att gå sönder, så även här en klar förbättring. ---- BMW CS #6212 | |
|
Härligt att höra att det finns flera än jag... Min högsta önskan skulle vara komfortstolar med textilklädsel (jag personligen trivs inte riktigt i sportstolarna, då väljer jag hellre standard stolar). Om det gick att få, och om nödvändigt, så skulle jag betala samma pris för bilen med textilklädsel men vara glad att jag slapp lädret. Lädret är halkigt, kallt på vintern och svettigt på sommaren. "Lätt att torka av..." nja kanske, men det är inte nödvändigt för mig. Jag har kvar min gamla E34 -89 med textilklädsel, 22 år och det finns inte en fläck på inredningen. Enligt min mening ger textiklädsel en överlägsen komfort! (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
Håller med, Läder är snyggt då det är nytt. Låt några bilhandlare kleta in det med någon blank smörja, så det det inte lika tilltalande ut. Ut komfortsynpunkt är ju textil bättre sommar som vinter. |
|
|
+1! Jag trivs bra med tygklädsel el liknande. M-sportklädseln i F10/11 är riktigt fin! Ser fram emot att få provsitta nya F30/31 med m-sportklädsel. |
|
|
+1! Jag trivs bra med tygklädsel el liknande. M-sportklädseln i F10/11 är riktigt fin! Ser fram emot att få provsitta nya F30/31 med m-sportklädsel. |
|
|
Håller med dig Ulf530 - komfortstolar i textil, eller kanske en utökad variant av M-sportklädseln i alcantara... mmmmm.... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Håller helt med Narvselius, vore en väldigt trevlig kombination. Borde det inte finnas som ett ett Individualval ? /Janne |
|
|
Jag tycker läder är nödvändigt på sportstolarna , inte nödvändigtvis i sittdynan men i alla fall på sidostyckena för slitagets skull. Audi har en sportstol med en snygg kombination av läder och alcantara, den som sitter i TTS. Hoppas att BMW kan erbjuda något liknande i kommande 3-serien. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
nyköpt min första bil med läder... svinkallt trots en mild vinter iofs utan kuppevärmare men som sagt j"¤#%#%t kallt |
|
Jag håller också med Narvselius. I Volvon där vi kör barn (och min fru som kan söla ner en bil obegripligt snabbt) har vi skinn och även i den gamla M3an. Det är kallt en ganska bra stund efter att man satt sig i den om inte värmaren varit på. Komfortstolarnas skinn verkar dock lite mjukare än det på våra bilar så det kanske är lite bättre ur värmesynpunkt, men jag tar gärna m-sportklädseln. Min granne har en e46 med m-sport som gått drygt 30 000 mil. Visst har den en hel del slitage på insteget, men vissa skinnstolar jag haft har också blivit ganska skavda där med (i synnerhet i sömmen). Nu sticker jag kanske ut hakan här, men jag tycker att vissa skinnsäten slits snabbare än tyg. Jag var och provkörde E91 med skinn och där kunde man se på två av demobilarna som gått strax under 1000 mil antydan till ett veck i sitsen. Det kommer inte bli snyggt efter 10.000 mil. |
|
|
Bra val :o) Jag tycker vit färg är jätte snyggt, speciellt på stora bilar. Man ska inte glömma att vit färg i många länder betraktas som lyx! |
|
|
Jag håller med, textilklädsel står sig starkt och det är synd att det inte går att välja annat än läderklädsel till exempelvis komfortstolarna. :) //Bjersér |
|
|
Är det bättre skinnkvalité på komfortstolarna? Mina är nämligen fullständigt oslitna efter 16000 mil. Aldrig sett en inredning i bättre skick än den jag har nu. Förra ägaren måste haft plyschbyxor på sig och vägt 50 kg. Det finns inte ett märke i skinnet. ------- //Lövet |
|
|
Har beställt min F11 med texilklädsel då det är bättre ur komfortsynpunkt, även om kinn ser lyxigt ut. Ibland verkar det som om textilklädsel i en BMW är ett stort no-no på forumet och även hos BMW med tanke på att standardstolen är den enda som år att få helt i textil. Hade gärna haft följande tillbehör i min bil, men de kan endast beställas med skinn. Komfortstol Elvärme i baksätet Vill inte lägga upp 21k för skinn också, vilket inbebär att man måste betala 50k för att få de ovanståene 2 sakerna. Här behövs mer fleibilitet och "individualitet" fast utan individuals prislapp :-) |
|
| Jag har komfortstolar i min 535. Helskinn, med värme och kyla i stolarna, Blir riktigt snabbt varma och snabbt kalla med acn i stolen igång, aldrig suttit skönare i en bil :) | |
|
Jonne88: Du har ventilerade stolar men inte kyla! Jag hade Ventilerade massagestolar med Nasca skinn i min E65 och bättre komfort finns inte men tyg är nog bättre på vintern! Och sätta sig i bilen då solen steker och termometern ligger på 25-30 grader är ingen hit även om det är fläktar i stolarna. |
|
|
Håller till viss del med, men jag tycker också att läder höjer lyxkännslan i bilen. Lövet: I förra E60'n vi körde 23k mil med, såg skinnet ut som nytt också. Likaså gör det på nuvarande E61'an. Behandlar det med Autoglym's lädervård, 2-3 gånger pr år. Dock har jag också sett E60'or som redan efter ett par år och 12-15k mil, har skinn som är fult och äckligt. |
|
|
Klart bättre än tidigare bilar är det iaf Sim. Alla tidigare bilar jag ägt med skinnklädsel har haft ett visst slitage men den här ser verkligen orörd ut. ------- //Lövet |
|
| Min personliga åsikt är att det är lite skönare med tyg men det ser lite spartanskt ut så jag vill ha skinnklädsel för utseendets skull alternativt alcantara. | |
|
andreas_lofgren: Skinnkvaliteten är densamma på komfortstolarna - först om man väljer ventilerade stolar så får man en annan typ av läder. Det är mjukare och verkar inte stå emot slitage lika bra. Jag har redan fått den vänstra "valken" på förarstolen utbytt... :( Hade väntat mig lite högre kvalitet. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Ja skinnet i ventilerade stolar är ju perforerat med många små hål så hållbarheten blir ju påverkad. Det verkar som det alltid är skålningen på förarstolens utsida tar stryk vid i och ur-stigning. speciellt med, speciellt då föraren är "välbyggd" Det vore på sin plats med en skålning som automatisk sjunker ner då tändningen slås av! Gärna tillsammans med att el-ratten åker undan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.