|
|
|
|---|---|
|
Monterade ett fast westfalia drag med 13poligt kabelset för deaktivering av pdc. Efter montering varnar backvarnaren nästan kontinuerligt när jag inte har någon vagn kopplad. Den låter med oregelbunden intervall som att det är något bakom bilen med olika avstånd. Mina frågor är då Någon som råkat ut för något liknande. Kan det vara så att pdc'n detekterar draget? Har jag monterat något fel? Har jag pajat någon sensor eller hur ter sig sådant fel? kan någon kabel glappa? Tack på förhand! | |
| Din beskrivning är inte så tydlig. Men behöver man inte programmera om pdc efter dragmonteringen? | |
|
Hej! Får försöka förtydliga lite. När jag monterat draget och allt elektriskt börjar PDC'n varna som att det vore något bakom bilen när jag lägger i backen. Kurdoo, du får gärna komma med följdfrågor om vad jag skall förtydliga mer. Är det någon som vet om man behöver programmera om PDC'n efter montering av drag? Får även tillägga att det är en automat. |
|
| Har monterbar dragkrok eller vad de nu kallas och min pdc piper hela tiden då jag monterar på dragkroken! | |
|
Ni verkar vara på rätt spår. När jag sätter på kroklocket tjuter backvarnaren hela tiden som att det är något nära bakom bilen, så det är nog precis på gränsen till att draget är i detektionszonen. Ska man behöva kalibrera om backvarnaren efter att man monterat drag? Hur gör man det i så fall? |
|
|
Tjena, Fick ni någon rätsida på detta? Min pdc har också börjat varna konstant när jag lägger i backen, utan att det är något bakom.... Mvh Magnus Olle D |
|
| Läs här på denna länk Länk troligen får du täcka över den så den inte kan varna. | |
|
Tack för svaret. Saken är dock den att PDC:n alltid fungerat som den ska och nu har den helt plötsligt börja varna konstant ifrån bak så fort man sätter på den. Jag har alltså inte gjort något som har fått den att börja larma. Kan den bete sig såhär om det är en sensor som gått sönder, eller var skall jag börja felsöka...? Mvh Olle D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.