AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.207

Bmw 523 krånglar ibland vid start.

BM
3
BMW-523
BMW 523 M sport -00
Hej. har en bmw 523-00 M sport. ibland när jag ska starta bilen så går tändningen igång men när jag ska vrida om så den startar så smäller all ström av i bilen och den är helt död, inte en enda lampa lyser i bilen, jag måste då kliva ur bilen och vänta en stund innan de börjar lysa i den igen occh sen kliva in och prova igen. kan få göra så upprepade ggr innan bilen startar. Vad kan detta bero på? Har jag ej varit nog tydlig i min beskrivning så ska jag förklara ytterligare. MVH Erik

ku
134
kurdoo

525i -07 E61 LCI
hur är det med batteriet? skicket på det?
BM
3
BMW-523
BMW 523 M sport -00
Hej! jag tror ej att det är batteriet då det även vid kallstarter startar väldigt bra. de är bara kanske vid var tionde start detta händer. och de lustiga är att så länge man sitter kvar i bilen så är den helt död de finns inte en enda tendens till ström i bilen, men om man kliver ur så börjar det lysa inne i bilen igen efter en stund och då är de bara hoppa in och prova igen.det lustiga var att första gången det hände då vred jag på tändningen öppnade rutan till bilen och sedan vred om till start, då dog den plötsligt. kan det vara nån form av stöldskydd som spökar?

ku
134
kurdoo

525i -07 E61 LCI
kontrollera huvudrelä, och om möjligt byt den!
Det skulle förtydliga oerhört om du hade filmat händelsen. kontrollera om möjligt tändningskablarna bakom låskistan!

lycka till!
BM
3
BMW-523
BMW 523 M sport -00
Tack för svaren! jag ska göra precis som du säger. och jag ska vid nästa tillfälle det inträffar filma det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.