AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.333

Byte från kassetspelare till Cd spelare e39 -97a

Hej!
har en 528i e39 touring 97a som är en sån där grym kassetspelare.
Jag har köpt mig en sån plastkonsol så man kan ha cd spelare.
undrar lite över om de bara är att koppla in eller måste man ha massa extra grejer ?
Vad är de för högtalare bak u skuffen ?
Går de koppla inte en baslåda rak av ? eller måste nått kopplas ut ?

Mvh
Det finns flera varianter på spelare/huvudenheter. Att bara säga kasettspelare är bara en delsanning, och då blir det lättare att ge konkreta tips.
Om du använder sökfunktionen på forumet så kommer du att hitta massor att läsa i ämnet, byte kasett/CD, byte till annan huvudenhet än original, inkoppling av sub osv.
Känner du dig osäker eller inte har skruvat med liknande så rekommenderas starkt att du tar hjälp av nån kompis eller nåt företag i billjudsbranchen

FP
Tack för svar!
Fi
401
Filthee
*skrot* 528i Touring -97
*Skrot* 320D Touring -02
*såld* F31 320D xdrive -14
*såld* F11 520D xdrive -17
- F31 320D -14
plocka precis ur min bandare ur min 97a e39!
märkte då att där bandar enheten sitter så får vanliga huvudenheter (1din) plats faktiskt.
men får inte dit BC igen då!
men ska modifiera lite i själva ramen som BC och bandaren sitter i så allt klaffar :D

Bandarenheten är hela huvudenheten, stereon, radiodel och förstärkare osv. Det är en vanlig DIN-enhet precis som du skriver, bara utan front och display osv.
Det finns en del monteringsramar och tillbehör för montering av standard DIN-stereo, och även dubbel DIN.
Man får offra den öppningsbara luckan och displayen (MID) under. Har man originalmonterad telefon, stora bordcomputern osv så tappar man funktioner, annars är det i princip bara klockan som försvinner.
En lösning är dra fram kablaget till handskfacket och lägga in MID-panelen där.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.