|
|
|
|---|---|
| Finns 530 Touring E34 som sv såld eller finns det bara importerade sådana? | |
|
Den finns som svensksåld men det såldes väldigt få av dom 93-95. Mvh Asken |
|
|
Ööö. Är du 100 på det Asken? Jag har hört att 530 t kom till Sverige först -94. Mvh. Micke Olsson |
|
|
När man ringer till Mekonomen eller liknande firmor, så säger de att bilen inte finns överhuvudtaget... - Finns ingen 530 med V8 säger de. Bara med 6:an och inte den årsmodellen som både Micke och jag har. 1993 så fanns nog inte varken 530 eller 540 som svensksålda. Det är vad jag tror. /Kidde Åtta burkar är fler än fyra... |
|
|
Det är som asken skriver men i mycket låga antal såg en sv-såld 530iT i Stockholm 1993. 540i Touring finns det däremot inga sv-sålda,sedanen fanns från början av 1993 i Sverige,540iT började inte tillverkas förrän hösten 1993 som 1994 års modell. Mekonomen har 530i V8 med på sin sida så dom har delar. MVH Stephan |
|
|
Får ge medhåll delvis till stephan735i. Det såldes minst 3 540i touring 94-95 i Sverige jag har sett 2 av dom och kört en. en blå 95:a vart helsmälld(inte jag) och hellackades efter omfattande plåtarbeten för några år sedan. Mvh Asken |
|
|
OK, jag handlar i princip aldrig på Mekonomen (gillar inte personalen i den lokala ´butiken), men det finns ett liknande företag och de säger att bilen inte finns. Lite märkligt. Kanske får stå ut med personalen på Mekonomen då bara de kan fixa grejer. /Kidde Åtta burkar är fler än fyra... |
|
|
Hur mycket betalar ni för försäkringen på en 530 T? Då jag letar lite smått efter en sådan eller 525 T så kollade jag vad det skulle kosta, 8950:- per år i halv försäkring! Det var en relativ ny importerad sådan. Sen passade jag på att kolla på en 525 T och 520 T, 525:an som också var importerad kostade bara ett par hundra mindre, däremot kostade 520:n (SV såld) hälften så mycket som 530:n, 4038:- . |
|
|
Abbe: måste väl vara 8950:- för helförsäkring?? Bor själv i Malmö och betalar ca. 9000:- för helf. med 1500 mil samt alla möjliga options avs. vilt m m ikryssat. Allmänt kan man väl säga följande att det skiljer mycket mellan/inom bolagen avseende samma bilmodell, samt att de tvålar till med en rejäl premiehöjn. efter 1 eller 2 år. Lycka till med Touringjakten |
|
|
Iofs har jag ingen touring, men jag pröjsar 5200:- för helförsäkring/helår för min importerade 530. Har också massa tillägg för vilt och hyrbil och sånt. /Kidde Åtta burkar är fler än fyra... |
|
|
Fasiken, ska ringa och kolla igen, för jag bad om halv försäkring priset. Jag bor ju i Gävle och det borde vara billigare premie än i Malmö som är större stad. Jag återkommer igen. goobledigook, vilken bolag har du? Jag har kollat med LF, på grund av att M3:an och allt annat är redan försäkrat där och tanken är att entusiast försäkra M3: hos LF senare. |
|
| Nu har jag kollat igen, det var rätt och de ska ha 11620 för hel försäkring. | |
|
Abbe: sitter med Folkskam. Har allt annat där så jag inbillade mig att det var det bästa för mig. |
|
|
Asken efter en sökning på Länk hittade jag 9st sv-sålda 540iT 8st-95 och 1st-94 reggad 940224 bör vara första ex i Sverige,alla reggade som 540ia/5 därför hittade jag dom inte förut. Får även korrigera när 5 serie V8 kom eftersom jag fann en 540ia-93 uttagen 9212 på samma sida. MVH Stephan |
|
|
Jag har Sockenbolagen/Ölandsbolaget och ger 5100:-/ år helförsäkrat. Mvh. Micke Olsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.