|
|
|
|---|---|
|
hej har en 523 e39 som kokade så den revs ner detta är gjort beg topp ,planad. ny vattenpump ny termostat ny kylare nytt kylarlock men nu till problemet när man kör längre sträckor typ 6mil ock sen stannar trycker den ut vatten genom locket. bilen är luftad på rätt sätt bra temp både i bilen ock motortemp någon som har en ide vem behöver bromsar när man kör diesel | |
|
Hej. Bmw är ju lite jävliga att lufta tyvärr även om man gör på rätt sätt så kanske man inte får ur all luft. Har du kännt om det luktar avgaser om expansinskärlet om du tar bort locket? Är slangen från termostaten kall när du kört en längre stäcka osv. Bra värme i cupen? Har nämligen precis samma problem med min passat tdi o har kommit fram till topp packningen har gått på den. Men du hade ju bytt en massa redan så det är lite konstigt tycker jag. Hade en bmw som jag höll på med en hel dag innan jag fick ur all luft så jag tippar på att du fortfarande har en del luft kvar tyvärr. 'MVH M-killen |
|
|
Provat med nytt lock? Övertrycksventilen öppnar normalt vid runt 2 bar, när man stannar ökar temperaturen kortvarigt iom att cirkulationen upphör. Om allt ser normalt ut under färd så är locket starkt misstänkt, det blir ju inte nåt övertryck pga ev. läckage in mot förbränningsrummet när man stannat. FP |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du har väl inte överfyllt expansionskärlet över kall nivå vid kall motor ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hej ja har provat 4 lock samma problem samt detn är fylld till sträcket för kall nivå lite skumt är det vem behöver bromsar när man kör diesel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.