AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.841

Montera extra strömuttag (cigarett/usb) E87

ca
36
cassidy
120dx -13
Jag börjar bli heligt less på att strömkabeln till GPSen ska gå från under armstödet mellan stolarna upp till vindrutan och är inne på att det borde gå att montera ett uttag någonstans på ovansidan av instrumentpanelen. GPSen kan ju iaf laddas via en USB-kabel så en liten smidig USB-kontakt (typ A hona) som knappt syns borde kunna lösa problemet, alternativt gömmas i förvaringsfacket.

Jag har sökt dels på autopower och på 1addicts men inte hittat nåt användbart, detta ger tre frågor;
1. Har något liknande gjorts och dokumenterats?
2. Kan någon peka på ett kopplingschema som kan ge mig en ledtråd till var jag kan sno strömmatningen utan att kortsluta resten av elen i bilen?
3. Är jag helt ute och cyklar med min idé?
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Iden är väl inte helt galen om man nu lyckas få det snyggt:) ström kan du ta från det cigg uttaget under armstödet:)
ca
36
cassidy
120dx -13
Visst går det att dra en sladd från armstödet och längs/under kardantunneln men jag hade hoppats att det var möjligt att plocka ut 5V något närmare än så.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Jag tog loss hela mittkonsolen och drog fram 2 cig uttag.
Ett satte jag bakom ACC panelen!
I det har jag en mobilladdare och så smiter jag fram med kabeln i skarven mellan panelen och konsolen.
Det andra uttaget har jag satt till höger om konsolen till vänste om handskfacket. Där sätter jag "tillfälliga" prylar som exempelvis GPS osv.
Om man har i en sladd där kan man inte öppna handskfacet okej men det kan jag leva med.
Och då BMW bestämt sig för att inte leverera laddbar ficklampa i handskfacket mer så har jag en minilampa som "plugg" i det uttaget.

----
Magnus M, BMWcs NORD 4047
----
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.