|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
XKA568 är ute på blocket igen. Är det någon som har koll på bilen, skruvad mätare är ju känt men är det någon som tittat på bilen och kan uttala sig om skicket? Länk |
|
|
Den skulle jag inte köpa. Intressant annonstext... "Perfekt historik samt komplett servicebok, tidigare ägd utav andra entusiaster." När jag kollade upp denna 2011/12 så hade den minst gått 28 000 mil. Det kom jag fram till med de uppgifter jag hade på den. Handlaren som då hade den justerade upp mätaren till detta (sa de iallafall) Redan 2005 hade den gått 17000 mil... Skicket vet jag inte men jag skulle inte köpa denna. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Finns tråd om denna på M5portal också: Länk Är absolut ett exemplar jag skulle undvika. |
|
|
All heder till Maxicenter som faktiskt ändrade miltalet efter påstötning ;-) Frågan är vad den är värd med säg 32-35k ärliga mil. 50000 kr? Mvh Ola |
|
| Om allt är som det skall så är den värd runt 70, framförallt om den rätt nyligen ( typ senste 5-6000 milen) fått ny koppling, bränslepump,kylare,bromsskivor mm då det är saker som alltid ger upp, förr eller senare. Jag tror de får iväg den för knappa 80, med hjälp av finansiering... | |
|
Värdet på M5:or, skruvade eller inte, beror på vart man frågar. Frågar du på m5portal, så är alla M5 värda minst 40% mindre än priserna på blocket. Som vanligt är värdet inte mer än det någon är villig att ge, men M5portal går mig på nerverna. |
|
|
TP: Ja värderingarna blir ofta lite låga på M5-portal, rena fynd-värderingar oftast, för köparen. Bilens värde behöver inte speglas i försäljningspriset alla gånger. Min E34 har ett uppskattat värde (enligt mig, men värderingen delas även av försäkringsbolagets värderingsman) kring 220'. MEN att hitta en köpare för dessa pengar är INTE lätt. Och det är lika svårt att hitta en bil i liknande skick för 220', då får man förmodligen punga ut med mer...Försäljningspriset sätts delvis av om säljaren är tvungen att sälja eller om man har råd att behålla bilen? Du sålde väl din M5 E39 nyligen har jag för mig. En fin bil, rätt färg, välskött men med lite mer mil? Har för mig du fick 85', vad trodde "vi" på M5portal.com, 60'? Jag tillhör inte de som per automatik värderar alla bilar (utom min egen *haha*) "lägre än Glocalnet" :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.