AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
17.667

Någon som vet något om denna M5 E39?

Sida 1 av 3
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag har börjat snegla lite på denna och enligt ägaren är det kolossala belopp nerlagda på service och reparationer så den borde vara i kanonskick. Nu är det lite långt att åka till Blekinge så jag undrar om någon vet något.
Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Alla varningsklockor ringer iaf hos mig, och det är garanterat inte Sveriges finaste M5 E39.

Ser dessutom ut som att det sitter icke orginal strålkastare. Why?

Iövrigt vet jag ingenting om bilen.

Har den sista servicen kostat 120.000? Bytte de hela bilen då? Så tolkar jag iaf annonsen.
Do
355
Doktor-T
BMW 530/540i -93 Moddad
Jag tror nog mätaren kan vara sparkad på en bil från -01 och som är importerad -05. Min gissning är att den har rullat en bit.. Sen det med 120´lappar vid senaste servicen, han måste väl mena hela servicehistorikens total. Eller? Inte repar man väl en gammal bil för sånna pengar då den inte på långa vägar är unik eller en klassiker.

Bäst är väl att ringa och snacka med ägaren och framförallt tidigare ägare.
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Sista servicen 120k, en bakaxel, 2 nya vanos etc. Låter lite konstigt. har bett om reg nummer då blir det lite lättare att kolla upp den. Hon skulle återkomma.
Jag vet INGET om bilen men att vräka ur sig något man TROR (Doktor T) baserat på ??? är väl onödigt, därmed inte sagt att det kan vara som du tror. 18000 mil på en -01 är relativt rimliga mil, se bara till att kopplingen är bytt, om inte så kommer det komma som ett brev på posten, o det tämligen omgående. Att serva en bil för 120" o sedan lägga ut den för 130" låter däremot rent idiotiskt, antingen så har han räknat ihop alla verkstadsfakturor under hela bilens livstid (att räkna med kostnader för rent underhåll som oljeservice, inspektioner samt däck hör inte hemma här) eller så har en dragit till med en rövare o räknat med vad grejerna kostar nya när han tex i själva verket monterat en bättre begagnad bakaxel eller vad man nu gjort. Kan dessvärre inte påstå att det skulle vara ett plus med bytt bakaxel, man undrar ju vad som hänt, och vad bilen fått utstå med... Vanos bytet kan både vara negativt o positivt, huvudsaken är att bilen går som den skall utan att "diesla" allt för mycket.
I övrigt har jag inga åsikter om bilen, bilden är tämligen intetsägande, det ser ut att vara en M5 (med de mörkare original fälgarna som satt på tidiga bilar endast har jag för mig, dvs till o med -00) i någorlunda skick.
Vi kan väl säga att registreringsnumret är en gammal klassiker som varit uppe tidigare..
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
P@x, du menar att döljer man reg numret så döljer man även annat eller?
Jag menar ingenting.
Jag skrev som du såg endast att bilen varit uppe tidigare.
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Det fattade jag inte, trodde du menade det faktum att det var dolt reg nummer.

Vad söker jag på för att hitta den tråden?
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
XKA568....Jag hittade tråden, skruvad, va tråkigt.

Tur man inte gav sig av till Blekinge.
Damn :). Dokor T:1 Dawwe: 0 *hahaha*
Klipp och klistrat från skruvat tråden

Länk

Reg Nr: XKA568

Garanti Rep.
2005-05-17 176415 km
2005-01-19 164759 km
2004-11-11 157100 km
2004-10-14 154600 km
2003-05-13 99546 km
le
2
lee x6
bmw x6
bmw m5
det är min bmw m5 dlutta snacka skit om ni vet nått om bilen har nån fråga så bara att ringa på 0760700210

lee
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
lee, det som verkar som att bilen skruvats strax innan importen till Sverige.
Det ser du ju på uppgifterna om garantireparationer ovan.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Annonsen borta...
le
2
lee x6
bmw x6
bmw m5
ni alla är avundsjuka och drömmer om att åka m5:a.... ni har INTE ens råd att köpa däck till den!!!!!! NI har inte ens råd att titta på en:P Den som påstår att mätaren har blivit skruvad kan bara komma och ta kontakt med mig för är det någon som kan med om bmw pch bilar överhuvudtaget kan ta kontakt med mig!!! ÓLA Ring mig om du har något problem du verkar ha väldigt mkt och du snckar alldeles för mkt!!!!!!!

lee
Haha... =)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Han har ju rätt. Jag önskar jag hade råd med en bevisat skruvad snart 12 år gammal M5. Eller ens däck till en. Anfall är alltid bästa försvar! :D
Ser att bilen är skriven på 84-åring, så antingen är bilen såld till denna äventyrlige åldring eller så luktar det skenförsäkring :D Dyrt med prestandabilar...
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
lee x6: om du har råd med så mycket varför är bilen i fråga registrerad på en person född 1927?
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
(Lus: såg ditt inlägg först nu!)
Klart han har rätt, jag skulle också vilja vara ekonomiskt kapabel till att köpa däck till en M5... B-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.