|
|
|
|---|---|
|
Om jag kör kupéfläkten på högsta fart några minuter och sedan drar ner till normalt "vinterläge" (2an), så kommer en bränd lukt i kupén som håller i sig några minuter. Drar jag upp den till 4an igen några min så försvinner det för att återkomma när jag återigen drar av. Om jag enbart låter den stå på 1-2 från start så kommer ingen lukt. Det luktar INTE bränd motorolja, utan det är nåt annat...men vad?? Kan det vara nåt som satt sig i kupéfiltret (bytt för två år sedan) eller är det helt enkelt så att min fläkt håller på brinna? | |
|
Hej keihin! Kanske det här kan hjälpa? Länk Mvh/Saij |
|
|
Som redan nämns i länken, effektmotståndet blir hett, används på alla lägen utom max, därför märks inget där. Förutom smuts och löv osv så blir det glappkontakt ibland som också kan ge från sig bränd lukt. FP |
|
| Underligt då att jag bara känner lukt när jag använt max-läget...körde igår flera mil med fläkten endast på 2an o. 3an, ingen lukt... | |
|
Kolla upp hur lagret är i fläktmotorn och att det inte är igensatt i microfilter eller att det inte är något annat fel. Just den här typen av trassel har tyvärr sluta med bilbränder :( Rätt pilligt att komma åt själva fläktmotorn men.. De är inte speciellt dyra på skroten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.