|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har provat följande: -Lyssnat efter tickande ljud(finns på alla 8) Trots detta piper det under 3-4 s när man lägger i backen. Samt blinkar lampan på PDC knappen. Frågan är vad som kan vara fel, då det verkar som att det kommer ström fram till samtliga åtta samt att samtliga lämnar ifrån sig ett tickande ljud. Kan någon hjälpa mig med vad som kan vara fel? Tacksam för alla svar | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Läs av felminne eller ta loss dem bak en och en och gör rent kontakter och byt plats på dem. Det är superenkelt att ta loss dem. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Saknar du dator så och om du skulle ha vägarna förbi Kävlinge med omnejd så hör av dig så kan jag koppla upp min dator. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Hej! Här kommer ett svar utan hjälp. Men du kanske kan få några nya ideer. Har haft precis samma problem på min. Misstänkte släpvagnskontakten länge för tyckte att detta uppstod efter jag kört med släp. Men efter diverse urkopplingar av kontakter så avstyrde jag den som felkälla. Då man kopplar in släpvagnskontakten så bryts ju de bakre sensorerna men tror inte systemet piper då. Är dock osäker på det. Ibland kunde sensorerna börja fungera ett tag och så la de av några veckor igen. Inget kom fram vi inkoppling av OBD konstigt nog. Sedan fick jag för mig att om jag inte la in backen så fungerade de främre och bakre men det fick jag också lägga ner. Nu har de helt plötsligt fungerat i ett halvår, har dock inte kört med släp ännu samt varit mycket försiktig vid tvättning. Dock så varnar mina sensorer nu om bilen står på tomgång och växeln i p-läge. Undra om de skall göra det eller om det är någon brytare/signal vid växelspaken som felat. Och nu fastnat i på läge. Men skit samma nu funkar de ju. Bilprovningen kan numera göra en OBD kontroll på din bil men du skulle fått tag i någon som vet vad han pysslar med. |
|
|
Tjenare! Ledsen att jag som behövde hjälp tog sån tid att svara, har varit bortrest över jul och nyår. Jag ska prova att ta av alla och rengöra kontakterna(tror dock inte det hjälper), när släp är påkopplat tas hela PDC funktionen "av" läge. Men eftersom den ger signal för att något ät fel och almpan blinkar, är den i "på" läge men någonting stämmer inte. -Kävlinge, Jag var hos en polare och fick felkoder lästa, men hittade inget. Vet dock inte om du eventuellt har något bättre instrument eller specifikt för BMW? Hade varit kanon om fallet så är. Då har jag definitivt vägarna förbi. Hur kan jag isåfall nå dig? Tacksam för alla svar |
|
Jag kör INPA med ODB II kabel, se: Länk Säg inte att det att det inte hjälper för när du har tagit bort dem kommer du att förstå :) Jag blev förundrad över hur mycket lort som fanns i kontakterna trots att de är "täta". Jag lägger ett mail i din powerpostlåda med mina kontaktuppgifter. Skalmannen! Om du t.ex har backat och sedan lägger i P eller D så är systemet fortfarande aktiverat (i alla fall på min). Det går att stänga av med knappen om man tycker det låter för mycket :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Jag ska ge det en chans på onsdag, annars hör jag av mig. Hade varit jätte bra om du hade haft tid att hjälpa mig, systemet ser mer avancerat ut iaf. Som du skrev till Skalman, systemet är aktiverat tills det att man kommer över 30 km/h. Tacksam för alla svar |
|
| Soderlind skriv gärna svar sen då du hittat felet. | |
|
Självklart kommer det ett svar om jag får rätt på det någonsin :P Har haft av alla och rengjort nu iaf, nästa mål är nog att passera Kävlinge nu. Jätte snällt om du har tid någon gång att hjälpa mig och felsöka Kävlingepågen. |
|
Hör av dig så får vi försöka passa ihop en tid. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.