|
|
|
|---|---|
|
Hej Allihop. Vilken bil hade ni valt som familje bil. det står mellan BMW 520d F10 touring. Audi A4 allroad 2.0 TDI nya modellen. Audi Q5 TDI? Volvo X60 D5? BMW its a ride not a car | |
| Det beror helt på vad du menar med familjebil - hur många och gamla barn? F11an är överlägsen de andra när det kommer till packvolym - och även innerutrymmen för tex barnstol. Om det ej är någon vagn osv som skall packas, så hade jag valt Q5an av de fyra. | |
|
Behöver du fyrhjulsdrift? Annars skulle jag aldrig välja en allroad, men om du behöver det så försvinner ju F10an. Av de bilar som listas där skulle jag välja F10an, känns fräschast för tillfället. Vill du ha bättre hjälp måste du nog försöka specificera mer vad det är för typ av bil du behöver - alla har något de är bäst på. ------- //Lövet |
|
|
F10 touring kallas "F11" på BMW språk... Lustigt att du ställer frågan i ett BMW forum - sannolikheten för att F11:an rekommenderas är ju ganska så överhängande... :o) Som Andreas skriver - vad behöver du och vad vill du ha ut av bilägandet? Alla fyra bilarna är mkt bra produkter. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Jag blir ståendes och väljer mellan 520d F11 och Audi Q5/A4 Allroad. Q5 känns lite roligare än A4, men frågan är om inte en A4 Allroad är den mest kompetenta bilen så länge man klarar sig utan SUV-utseendet. Jag upplever inte att man har bättre sikt i Q5 på grund av dess låga taklinje, och där ryker ett av de största skälen för mig att köpa en SUV. Men till slut hade det nog landat på en BMW F11, A4 i all ära men 5-serie är en helt annan bil med en mycket större känsla utav att vara en lyxbil. I det här fallet är det dessutom ändå dieselfyra mot dieselfyra, hade du fått en roligare maskin om du valt Audi hade det blivit svårare. :) //Bjersér |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.