|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har bestämd mig att det är ett måste med en basslåda i bilen och för att slipa all krångel funderar på en aktiv sådan. Har kollat runt lite och det är väldigt mycket info om just basslink den mindre varianten men hur är det med BassLink T ? Är det någon som kör på en sådan? Länk | |
|
Du är medveten om att det bara sitter ett element i den lådan va? De andra 2 är bara tomma koner.. Jag har inte lyssnat på den, men det låter lite dyrt för 1 10".. |
|
| Jaha, då missförstod jag det hela...Det står ju att det är 3x10" instämmer det? Jag som inte kan så mycket om sådant... | |
| det är en "riktig" bas i mitten och dom två yttre konerna är slavbasar alltså tomma högtalara som bara följer med i rörelse pga. trycket från den mittre basen. har aldrig lyssnat på just en sån låda du funderar på men instämmer med föregående att det låter lite dyrt. | |
| Finns det något bra alternativ? Vad kan ni rekommendera för aktiv baslåda? | |
|
Jag kör med en DLS 120, aktiv sluten låda med dubbla 10:or. Länk Passar perfekt (mm-precision) under insynsskyddet i e46 Touring. Ljudmässigt en del övrigt att önska kanske men duger gott åt mig. Dunkar på bra och ger både rygg och nackhår massage...:)! Köpte min under kampanj för ett år sen för under 3000 kr och det är den definitivt värd, nu verkar den kosta lite mer. Så jämför och kolla vad du får för pengarna. |
|
|
Jag använder en sådan här Länk i min e46 cab. Ger väldigt bra bas för sin storlek. I min gamla e46 coupé använde jag en GTX högtalare i låda, det fladdrade i håret om man drog upp volymen BMW CS #5206 |
|
| Vad fan ska jag göra? Köpa en sådan som jag länkade till eller köpa en basslink och vara nöjd? | |
|
Utan att ha lyssnat på dem, så känns nog DLS bäst. Antingen 120, som Mecklarn rekommenderade, eller 212 som är lite billigare och med en 12". Med samma steg i.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.