|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om och helst var man kan hitta ett typ översikts-elschema för BMW 850? Jag har hittat en reparationshandbok på gräsligt många sidor men är mest ute efter ett kopplingsschema så man ser hur de olika elkomponenterna "hänger ihop"? thanks//magnus | |
|
Jo elschemat ligger ca 5-600 sidor så vad är ditt problem, finns en mängd Amerikanska scheman men det är inte säkert dessa stämmer till 100%, du kan ju alltid gå in på Tom Carters sida Länk så hittar du ett antal olika som du kan ladda ner. Eller så går du in på 8 er.se och registrerar dig så kan du ställa fråga om ditt eventuella problem så kan jag lova att du kommer att få svar från någon. /P |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns nog egentligen bara i pappersformat om ingen har orkat kopierat det till pdf. Jag är nog ganska ensam som privatperson att ha ett BMW svensk originalschema till 840-850-95 och det är rätt tjockt. Länk Länk Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Nej Hasso har själv den i papper och pdf /P |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
O sjutton köpt på BMW då eller :) annars är det en kopia :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Nej det är ingen kopia, har även tillgång till 91-96 års upplagor :) /p |
|
| Ok, som vem vinner? | |
| "Så vem vinner" ska det vara. | |
|
Nja det är inte att vinna utan att förklara att det finns fler svenska manualer, du kanske vill ha en kopia kanske om du ha kvar bilen /P |
|
Min är inhandlat på Auktion när BMW Sala lades ned så lite kuriosa är det. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
kspehe: Tack, det var bussigt av dig. Jag har dock en instruktionsbok på engelska i pdf-format som duger tills vidare. För övrigt så har jag träffat en överenskommelse som innebär att jag kommer att slå till på en annan vagn nästa år. Med tanke på hur svårsålt det är på E31-fronten så är risken stor att det får stå två vagnar i garaget, men den risken får jag väl ta. Och behöver jag några tips och knep så får jag väl höra av mig till något av proffsen här på forumet. |
|
|
Tack så mycket för hjälpen! Mycket bra länkar får jag säga! //mags |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.