AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.283

e39 blinkande mätarbelysning

Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Har nyligen införskaffat en e39 535, 00:a och har ett knepigt problem med
bakgrundsbelysningen till mätare, dörrsidor, centerkonsol och de små ledspottar i taket som inte fungerar. Glödlampor i mätarhuset bakom pixeldisplay samt alla indikatorlampor fungerar, rattens belysning är ok också.

Ibland kan belysningen visa livstecken men blinkar bara till några gånger och dör igen. Jag har bytt till ett nytt batteri och kontrollerat de jordpunkter jag har hittat.
Testade även att montera bort instrumenthuset, efter återmontering fungerade belysningen i ett par dagar, började sedan flimmra och dog igen.

Nån som har råkat ut för liknande?
ku
134
kurdoo

525i -07 E61 LCI
Det verkar som att du har glapp i kontakten bakom instrumenthuset. rör på kontakten till instrumenthuset och se om det flimrar. kanske du har glapp där någonstans!

lycka till!
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Tog ur och återmonterade kontakterna till instrumenthuset idag, nada..
Tog också bort mittpanelen vid växelspaken och monterade ur telefonen, den hade en trasig ledare, ruckat på kontakterna till LCM, lossade batteripolerna..
Fortfarande inget.

Kan ett brott i kablage till bakluckan påverka diodbelysningen fram i bilen?
hi
1
hillbillyspeedshop
530dA Touring - 01
518i - 83
3,0s - 72
540iA Touring - 94
M535i - 85
Gör ett redigt lyft på denna tråden
Då jag fått precis samma fel på Min 530D -01

Håller på och blinkar i bilen hela tiden.
Allt är som vanligt utom bakgrundsbelysningen till mätare, dörrsidor, centerkonsol och de små ledspottar i taket.

Drar man ur säkringen til LCM ljusmodulen säkring 16. så slocknar det som blinkar.
Men börjar kort efter blinka igen.

Nån som har nån idé om lösning på detta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.