|
|
|
|---|---|
|
Enligt BMW själva skall den ha en maxfart på 336km/h. Har förvisso ett supersprint sportavgassystem på den plus ett stort green cotton konfilter. På autobahn kom jag upp i 245 utan problem och den fortsatte acclerera. Fick dessvärre lov att bromsa in p.g.a de förbannade långtradarchaffisarna i Tyskland som älskar att hindra trafiken. Undra vad jag egentligen kan få upp den i? Teorier? Mvh Jonas Ruteskog | |
Crusty |
336Km/h??? Med morsans köttbullar på spisen då eller?? Nej , du menade väl 236Km/h!! Tänk på att dina 245Km/h inte är verkliga Km/h, det skiljer lite. Vet inte exact hur mycket! |
|
Som sagt, med annan utväxling, lång nerförsbacke och en hel del medvind (orkan!) kanske..... ??? Kolla under denna länk: Länk ...och räkna efter vad som kan stämma. Men en 240 är väl möjligtvis vad man kan klämma upp den till i riktig fart (gissningsvis). "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Just det menade ju 236km/h enligt BMW själva förstås. Jag har alltså varit uppe i 245, undrar bara om jag kan få upp den i över 250, 260? Tänkte bara att exempelvis de nya m5:orna har ju en elektronisk spärr vid 250. Det har väl knappast min 328 förvisso men ändå. Mvh Jonas Ruteskog |
|
|
Skaffa GPS , polarens S2 gör 270km/h på mätaren, GPS:en visade 250km/h =) Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Det är bedrövligt att bil & mc-tillverkarna inte ens klarar av att göra hastighetsmätare som visar rätt. Så jäkla svårt kan det väl inte vara? | |
|
Tror att de tillverkar mätarna med en viss felmarginal med avsikt. Mvh Henrik. |
|
|
Jag tror att 328:an begränsas av varvtalsskyddet om du inte har chippat och höjt det, så var det på mina tidigare E36:or 325i C -95 gjorde ca 240km/h på mätaren när den slog av och tappade fart (innebar antagligen angivna 233km/h.....) / Ingenjören |
|
|
Skulle tippa på ca:240km/h Har klockat min till ca:75km/h vid 2000rpm, borde bli ca:240km/h vid 6400rpm(max?) Detta blir väl inte helt exakt men väldigt nära. Verkar enligt mig som 236km/h verkar stämma ganska bra som toppfart. Sportfilter+system hjälper dig väl endast att ta dig snabbare till toppfart,inte höja den(om bilen orkar varva max på högsta växeln,vill säga). Felvisande mätare är väl till viss del till för att mätaren inte skall visa för lite vid ev.större hjuldiameter(efter vad jag fått förklarat för mig). Mvh Henrik |
|
|
Hej igen! Tyckte det verkade fel på min förra toppfartsuträkning så jag gjorde en ny klocning och fick ett förmodligen mer rättvisande resultat. Ca:94 km/h 2400rpm(100 på mätaren),gör ca:235km/h vid 6000rpm,skulle teoretiskt bli ca:250 vid 6400rpm Detta med 225/50-16" Klockade 4ggr denna gång så jag tror att detta resultat stämmer ganska hyfsat. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.