|
|
|
|---|---|
|
Fått hem en rem nu, men den har blivit klämd så det är en skarp böj på den, har den möjligtvis blivit försvagad och jag ska begära en ny, eller är det okej ändå? Kan skicka bild om det skulle vara intressant^^ God Jul! | |
| Låter som den är "knäckt". Har remmen förlorat sin "spänst" i det område så är det bara att kassera... | |
| Knäckt är den nog inte, men den är inte speciellt villig att böjas ut så att den blir rak om man säger så.. | |
|
Skulle tro att det inte är någon fara - det ligger syntetfibertrådar i remmen som utgör själva styrkan - gummit är mer ett hölje och greppyta... Den rätar nog ut sig fint när den har fått jobba några tusen varv och blivit varm... ;o) Så om man inte ser några direkta skador/sprickor på remmen hade jag använt den. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Okaj hänger på den när man får tid då :) | |
| Johan B: Den remmen är inte längre lika stark som en "o-knäckt" rem. Jag skulle bytt ut den, inget kul att bli stående en kall vinternatt bara för att man chansat. Men visst, ska man chansa ska man göra det med en "fläktrem", att chansa med en kamrem som fått samma skada är idiotiskt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.