|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt mig en 328ia, bilen är riktigt tight och fräsch. Dock uppstår ett visst vinande,rasslande i samband med att de dunkar/slår till ibland. Nog kört totalt 4-5mil idag i 3olika etaper och var endast 1gång den började med betendet. Detta är inget man känner av alls på körningen. Min chansning är att stödlagert. Då det känns som ljudet uppstår någonstans vid tunnelen precis bakom framstolarna. OBS: Hardy skivan är hel, lika så bakvagnsfästena. | |
|
Hela värmeskölden undertill sitter lös. Någon som vet vad för ljud den kan göra ifrån sig? Vet hur de låter/känns när hardyskivan går sönder för de hände på den förra e36an jag hade. |
|
|
Hej, jag hade ungefär samma symtomer på min e36 då var det handbromsbackarna som låg löst i trumman pga att bromsskölden rostat sönder och pinnarna som håller backarna hade lossnat och låg löst i trumman. Pinnarna kilar sig mellan hjulbultarna och backarna och det dunkar och slår och kan även rassla lite. Marcus |
|
|
säljaren sa faktiskt att de var något strul med bakbromsar. Men när jag provkörde och kör med bilen nu så tyckte jag inte de var något fel på dom. Bromsar riktigt bra. Handbromsen funkar också. Kan den funka fast de sitter löst? Får kanske ta in den i garaget och titta på det. Är ju inte direkt något svårt jobb. |
|
| Handbromsen fungerade på min också när det hände, så länge backarna ligger i rätt läge. Är lite jobbigt och byta bromsskölden, resten är inga problem. Vill du göra en jätte basic felsökning kan du bara skruva ur 1 hjulbult på varje sida då bör du kunna se vilken sida det är. om det är det som är fel.. | |
|
Hmm. Då tar jag in den i garage och tar av hjul,bromsok och bromsskiva. Är det problemet så beställer jag nya sköldar,handbromsbackar och 2 hjullager direkt så är det gjort. Hade ändå tänkt byta hjullager så jag vet det är gjort. Ska dock pröva det med bulten direkt efter maten mest för att se om det är något märke där. |
|
|
min ena sida lossna för ett par veckor sen. satte sax-pinnar med bricka där ist. funka riktigt bra :) så fruktansvärt rostiga är inte mina sköldar. var lite rost i hålen så metallen böjt sig på grund av tvättbrädeväg under en längre tid... BMW ownz |
|
|
Mycket riktigt så var Vänster sidans hjulbultar något rundande längst fram på gängorna. Tog av allt och när skivan plockades av trilla lite små bitar av pinnarna/fjädern ner. Valde dock att inte fiffla ihop det utan demonterade hela handbromsbacken. Sen satte jag ihopa det igen. Blir en beställning på nya sköldar,hjullager, handbromsvajer samt monteringssats. Till båda sidor nu i veckan. Tack för svar. Hoppas nu det blir tyst i "drivlinan" och att det var detta här som orsakde allt oväsen. /Moget. |
|
|
Vill bara uppdatera att jag körde en lång runda idag utan några som helst oljud. Så mitt problem verkar vara löst. Tack återigen. |
|
| Så bra :) jag gjorde likadant rev ut allt till jag hade fått delar, man måste ju kunna använda bilen så länge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.