|
|
|
|---|---|
| Blir inte riktigt klok på min kärra jag har problem med den har bytt termostat + termostathus + vatten pump men den kokar jag har luftat med full värme på den bygger ett tryck bägge slangarnafrån termostat huset blir som slangbellor blir väldigt mycket luft. råd någon blir knepig snart. | |
|
Topplockspackning? Kolla kompression och/eller om det är avgaser i kylarvattnet. //Magnus |
|
| Hur kollar jag om det är avgaser i vatnnet då ? på enklast sätt | |
|
Om det är topplockpacking så lär bilen spruta ur sig vitrök. Och för att kolla avgaser i vattnet så öppna expansionskärlet till kylvattnet när motorn är igång och lukta efter avgaser och se om det bubblar luft där i. Kan kylaren vara igensatt? |
|
|
Går viskofläkten? Hade ett liknande problem med min 523a. Fick byta ett relä till viskofläkten, sen funkade den prima. |
|
|
udda me relä på viskofläkt ;) |
|
| Haha. Ja något var det jag bytte ivartfall, hade med fläkten att göra ivf | |
|
Det finns två fläktar. mekanisk viskofläkt och elektrisk kondensorfläkt. kondensorfläkten kopplas in som kylvätskefläkt om viskofläkten inte räcker eller är paj. |
|
|
Det behöver inte spruta vit rök eller ha vatten i oljan för att topp packningen ska ha gått. Det Räcker att med en liten spricka för att den ska trycka ut komressionen i kylsystemet o då bygger den upp tryck o samtidigt skapar den massa luftfickor överallt. Jag har det problemet på min bil nu o ska byta packningen snart. Det kan jag säga att jag har råkat ut för detta två gånger nu. Första gången på min 535ia 91a o nu på min passat. Men har du värme i den då? För får du massa luft i den så brukar man tappa värmen i cupen. M-killen |
|
|
Har samma problem med min. Bytt termostathus vattenpump kylare kupefläkt mm. *Kokar fortfarande* Vet någon hur man ska gå tillväga* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.