|
|
|
|---|---|
|
Tusan! BMW har tydligen slut på både vänster och höger kromdetalj till främre kofångaren på E24! Detta är ett problem av bibliska proportioner, då jag ska skruva samman min kofångare inom de närmaste veckorna. Enl. Theanders i Lund har de fått besked från BMW i Tyskland att tillverkaren har slut på lager och att de skall tillverka nya inom ett år! Vad göra? Ngn som har ett par liggande och som kan tänka sig att avyttra? Mick | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Bara att vänta! Jag fick ena sidan + mitten efter 3 veckor, den andra sidan fick jag vänta på i över ett halv år. Mvh Patrik |
|
Jag har fått den mittre, men det är till klen tröst då jag inte kan montera samman kofångaren förrän kromhörnorna kommer (om ett år eller så...). MÖÖÖG som vi säger på ren skånska! |
|
|
Snacka om att man hade tur då.....köpte en helt ny front av en kille i Malmö efter en stöldskada.Bilen hade gått ca 80 mil efter helrenovering och hela bakvagnen blev skit. jag gav 5000:- för HELA fronten ink nya framskärmar. Kul att skruva över när det är nytt...... Har däremot rivit HELA bakvagnen och packat om och bytt allt som går att byta. Där hade BMW-sverige allt i sverige.allt jag beställt har kommit dagen efter. Hela komletta kit. Skitkul.Bättre än julafton. Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Annars så har priserna på vissa delar skjutit i höjden rejält på BMW, man kan fråga sig om dom inte vill sälja de delar de har till våra gamla bilar? Exemplevis så kostar gummilagringen för slutväxeln i karossen 2300kr! Finns dock som tur är andra källor som kostar en bråkdel. Gummilisten mellan baklyse och kaross kostar 2200kr/st, hutlöst för en liten packning, den är dessutom svår att hitta på andra ställen, någon som vet? ABS kransarna jag har bak funkar med har sett bättre ut, nya kostar 1300kr/st, men dom har typ 1-12 månaders leveranstid. Plus alla delar som nu inte går att köpa, men det är ju i.o.f.s. inte så konstigt då det rör sig om snart 30 år gamla bilar, det är ju värre om man har en ny SAAB... /Johan |
|
|
Ursäkta o.T men menar du nr 13 Länk så gav jag 464kr-10%= 417kr + moms. Tycker det var bra pris på autopartner i Växjö. Mvh Jonas B. |
|
|
Brynet: Sitter en annan typ av upphängning på M-bilarna: Länk Just denna del har alltid varit betydligt dyrare till just M-bilarna än till dom "vanliga" modellerna. Dock kanske priset har skjutit i höjden ytterligare den senaste tiden, men det tror jag knappt. |
|
| nr 13 kostar numera 2300kr, åtminstone på Bilia i Göteborg. | |
|
Helt otroligt att det kan skilja så mycket för lite hårdare gummi.... men lika kul att man hela tiden lär sig nytt här på ap. Mvh Jonas B |
|
|
Hej alla, Snor tråden lite då jag är i behov av både krom och gummilist på främre kofångare. |
|
| Kolla in tyska E-Bay. Där köpte jag mina prylar... | |
|
Om du inte hittar på tyska E-bay så såg jag NOS vänster kromhörn på amerikanska E-bay häromdagen. 800-900 plus frakt ca 400-500 stod det om jag inte minns fel. Väntar själv på ett vänster hörn som är beställt och betalt på BMW Solna sen förra hösten.....verkar som om det är svårt att få fram. Tur jag inte har bilen klar än. Mvh Janne |
|
|
1 års väntan sånär på 2 veckor sen kom äntligen min vänstra kromlist !! ;-) Mvh Janne |
|
| Grattis polarn :-) | |
|
Tack Grymmis ! Önskar att det bara var den som behövdes för att få bilen klar men så är det inte när man är lat och okoncentrerad på sitt projekt...... :-/ Jaja, vi närmar oss iaf. :-) Mvh Janne |
|
| Du, lat och okoncentrerad?!?! Det kan jag väl aldrig tro ;-) Det är nog mer att du har för många syltburkar att stoppa fingrarna i hahahahahaha :-D | |
|
Ok, men coupen har inte fått uppmärksamheten den behöver iaf pga div andra utsvävningar....iofs i BMW-anda. ;-) Mvh Janne |
|
| Som jag sa, så många syltburkar och så få fingrar ;-) | |
| Jag har väntat sedan 2016 september på mittendelen krom, jag vinner... | |
| Ah jo den hade ju utgått, därav väntan. Man får svetsa och kroma om den man har ist. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.