|
|
|
|---|---|
|
Hej! För ovan nämn summa, vilken modell är mycket eller rent av mest pang för pengarna! Prioriterade egenskaper: Komfort, helst över 200-220hk. Jag är själv inne på E61 530 i/d eller en MB 320 cdi med vettig utrustning. Kom med andra förslag, gärna länkar! God jul | |
| vad är det för pris du kan tänka dig?? | |
| 200-240 tkr | |
|
Citroën C6 med 2.7-liters dieselsexa på 208 hk! Mer komfortabelt kan du inte åka, dessutom är bilen vacker som en dag. Finns en 3-liters dieselsexa på 240 hk också men de ligger lite högre i pris. /Masten |
|
|
Kan rekommendera 535d, mycket krut och tack vare twinturbo ett brett register och inte samma "turbokaraktär" som i en 525d eller 530d. Jag är generellt inte så glad i dieselmotorer just på grund av karaktären, men tyckte att 35d var en bra kompromiss mellan prestanda och låg förbrukning. :) //Bjersér |
|
|
Bjerser, 535d verkar klart trevlig, har aldrig provat en men det kanske är dags nu:) 535d med facelift måste ha rätt mycket mil för att komma ner i 240k, ffa touringen. Själv är jag lite skeptisk till långmilare då jag för att uppskatta bilen förväntar mig en tight känsla och mer eller mindre fri från skav. Jag tar helt enkelt hellre större värdeminskning än att lägga pengar på rep, även om rep vanligtvis är en billigare lösning. |
|
|
Masten, spanade precis in C6 på blocket, har knappt sett en sådan i verkligheten men designen är rätt skön måste jag säga, speciellt för att vara franskt. Bra utrustning verkar de flesta ha dessutom. |
|
|
Om hjärtat får råda :) Mercas komfortstolar är svårslagna.. Länk Eller denna: Länk |
|
|
Helt klart fina bilar! Frågan är bara om jag fixar att driva runt en A8, och bränslet ser jag inte som något större problem för jag kör rätt lite, 1100-1200mil. Av någon anledning är jag rädd för en trasiga LMM för 14k eller utsliten kamkedja för 75k pga LL-service. Nu drog jag bara till med siffror utan att ha koll på verkliga priser. Lika förbannat finns tanken där om att man kanske slipper sån skit:) |
|
|
Teknikens Värld köpte en C6 i Belgien i höstas, och gjorde en liten hacka på den. När det gäller A8:an, så tror jag att du är inne på rätt spår, blir nog rätt dyr att äga. Har själv varit en lycklig 530i ägare senaste 3 åren, så kan verkligen rekommendera en sådan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.