|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Muaykhao: Vad det gäller BMW verkstad/ÅF så har jag redan facit i hand, de kommer garanterat att säga att det är en "nötningsskada" som ej omfattas av garantin. Sedan hänger det på dig själv hur långt du orkar driva ärendet. |
|
Nu har min säljare sagt att dom ska stå för felet så jag tar den till en sadelmakare och ber honom fakturera säljaren. Jag ska be om en helt ny dyna. |
|
Roffa1 |
Konstigt att din säljare låter kunden styra med val av sadelmakare,osv. Det normala är väl annars att de själva har avtal med olika hantverkare för att dra ned på alla onödiga omkostnader. Är detta verkligen en auktoriserad BMW handlare du köpt bilen av? Kolla så att bilfirman verkligen tar på sig betalningsansvaret innan arbetet påbörjas. Det är ju trots allt du som står som beställare av jobbet. (du är betalningsansvarig) Vem vet bilfirman kanske drar sig ur när fakturan kommer... |
|
Jag köpte bilen på Carlsson bil Örebro. |
|
Roffa1 |
Då köpte du väl bilen av Ylva Johansson. (trevlig tjej) |
|
Läste tråden med intresse då jag drabbades av sliten dyna på min förarstol. ÅF tog bilder och skickade till Solna (som säkert skickade till Tyskland). När de vände tillbaka med sitt godkännande. Lämnade in bilen hos ÅF och fick bytt "sidovalken" utan knot. ---- BMW CS #6212 |
|
Roffa1 |
Narvselius: Bytte de enbart ut sidovalken eller hela den kompletta ryggdynan? Var detta på din 530 2010. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.