|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. När jag köpte bilen för 2 dagar sedan fungerade fläkten endast 1 gång under tiden, nu har den stannat upp helt. jag har googlat och lödit på Fläktmoståndet (det blåa vid förarsidan) Utan förbättring. jag undrar vart jag hittar själva fläkten så jag kan se om den snurrar, eller om nån säkring har gått? (kan ej tyska så hittade inte vilken säkring, fast alla såg hela ut iaf) | |
| aha, fel forum eller? =P | |
|
Själva fläkten kommer man åt från motorrummet, det finns en större plåt där som går att skruva bort med lite smidiga verktyg och sedan är det någon plastkåpa under som själva motorn mm finns bakom. Var glad att du har M50 snurran för det lär göra det enklare än när det sitter en stor M60 i vägen... Själv fläkten har en förmåga att kärva ihop så säkringen går, har man tur så går det att smörja upp men se till att det inte kommer olja på kollektorn och kolen i motorn för då kan det bli kortis där efter några timmars drift. Då får man meka där igen... fråga inte varför jag vet det ;) När du står där och svär så gläd dig över att du inte har en E39 att gör det på för då måste HELA instrumentpanelens översida bort och det är ungefär 5-10 gånger mera jobb innan allt är på plats igen. Fråga inte heller varför jag vet det ;) Men innan du börjar meka så se till att kolla säkringen och allt annat elektriskt. //Magnus |
|
|
Jag har mätt att det kmr fram 12v till fläkten, även tvångsmatat den utan resultat så jag antar att fläkten är pajj? har du bilder/mera info vart den dära plåten är? Motorn jag har är ju en 525TDS =P |
|
|
Jag har ingen bild men plåten i fråga är kanske 40x20 cm utgör en del av torpedväggens mitt högst upp, du kan omöjligt missa den. //Magnus |
|
|
Bild på plåten på torpedväggen, även pilar där skruvarna sitter. Länk //Roffa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.