|
|
|
|---|---|
|
Tjenare alla bmw fantaster! =) Nu börjar jag bli jäkligt less på min bmw 520 e60-04, det hela började för en månad sedan när jag skulle starta bilen en måndag..ingen ström alls, fjärrlåset gick inte, ingen ström what so ever.. inget lyste alls när jag hoppade in i bilen och när jag vred på nyckeln så hände inget.. sten dött.. jaha.. statkabla igång den sen gick den utmärkt.. allt funkade, bra tryck i fläkten osv.. körde bara stadskörning och kunde utan problem stänga av och på bilen..nästa dag samma sak.. blev så f#rbannad att jag for till bmw och köpte nytt bmw batteri.(2 800kr). samma ampere och så vidare.. läste ju på detta forum att det måste vara samma om man vill slippa omprogramering.. jaha, satte in det men det kom 43 felkoder då.. "suck" for till en kompis på mekonomen som släckte allt och la in batteriet i datorn.. nu ska ju allt vara löst? Gick en vecka sen samma sak.. hel död en morgon..lämnades in på bmw för felsökning och dom dömde ut ibs.. det måste bytas för en kostnad av 3 500;- Men blir så less på bmw när jag sen ser att jag lämnade inredingen för batteriet löst i bagageluckan och ser att den fortfarande är lös när jag kom hem.. dom har alltså på deras 1 timmes felsökning bara pluggat in datorn och gått efter den..vet på ett ungefär hur ibs:en funkar efter att ha läst på detta forum.. men sjävla grejen är att bilen funkar klockrent när den går igång.. sen vissa gånger är den hel död! då får man chocka igång den med startkablar sen funkar den utmärkt igen.. den kan gå utmärkt i 5-7 dagar sen kabla en dag sen går den 5-7 dagar igen... så, är det bara att bita i det sura äpplet och byta IBS:en? känns ju drygt att man redan la 3 tusen på ett batteri som inte ens behövdes bytas..=/ | |
|
Vet inte var du bor om ni har själv plock i skroten ? köp en ibs av senare årsmodell typ 07- den är enkel att byta du behöver inte programera bilen utan ENBART radera felkoder den nuare ibsn har ett svart hölje runt den ( om du inte kan ordna en kontakta mig så kanske jag kan ordna en till dig |
|
|
okey! så man kan köpa en begagnad ibs på skroten elr? Jag bor i västerbotten Umeå, men förmodar att vi inte har det på skroten här, så får väll börja söka runt på nätet då..=) |
|
|
Ja kolla runt lite om du hittar en onödigt att betala dom pengarna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.