|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Hur går man till väga för att få TVn digital i en E38 728 - 2001? En annan fråga, efter att polerna på batteriet korsats är stereon död men navigatorn fungerar, säkringar kontrollerade.. |
|
Lite osäker på årsmodellens betydelse, men det finns ett mektips om digitalbox i E38 här på AP Länk /Lennart |
|
|
...och det finns original tv-mottagare med digitalmottagare, bara att byta, men dom är dyra. /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Vet du något pris på originalen? |
| 500-600 Euro för original begagnad. Eftermarknadskit finns från 200 Euro. Denna verkar vettig, något dyrare dock, Länk | |
|
Ang. "Kanes" länk: OBS texten under artikeln: "Nicht mehr Lieferbar." = Kan inte längre levereras. Men det finns väl andra... /Lennart |
|
|
Ajdå, det såg jag inte. BMW original, Länk Inte original, Länk |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Om man vill göra det enkelt och köpa här hemma i sverige? Stereon är stendöd efter att batteriets poler kopplats fel. Hur många säkringar finns? Säkringar i motorrum och bak vid batteriet kontrollerade. Finns det några på gpsenheten eller liknande? |
|
Jag har också polvänt ett batteri på ex-tjejens Mercedes. Jag hade tur för det kom bara rök ur de två slutstegen hon fick av mig... Då var kvällen räddad. Fram med lödkolv och löda in nya skyddsdioder i båda stegen. Har du riktig otur har du skadat stereon permanent. Har den inbyggda skyddsdioder så behöver du bara öppna och titta efter. Efter min fadäs kollar jag alltid mer än en gång att polerna är rättvända. |
|
|
Jag har kopplat in en digitaltvmottagare (oem) i aux-ingången bak i skuffen. Köpte en adapterkabel så att jag kom åt aux bild/ljud med rca-kontakter. Jag kopplade in backkamera i den adaptern också (har jag för mig). Köpte på tyska ebay.... /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.