|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som vet om det finns lösa justernings skruv att köpa till e-39 -01 med X-enon ljus? Jag har pratat med BMW och dom säger att dom har hört ryckte om att det ska finnas, men inte var. Båda justeringarna har släppt på vä sida så lampan "fladdrar" när jag kör. | |
|
På eBay finns det att köpa. Observera bara att det är olika justeringsskruvar beroende på om du har facelift eller inte: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Köpte härifrån sist har jag för mig ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Köpte 2 satser från ebay, Och bytte bägge sidorna då plasten blir spröd med tiden. Notering, värmde upp lycktan i 90C ugn under 5-10 min för att mjuka upp kittet som håller lycktglaset ( av plast ). Lycktan är ganska stor, kolla gärna ugnstorleken!. 2- Det är lite trixit att få loss / sätta fast justermotorn men du kan känna dig för med fingrarna bakom själva lycktan för att peta justeringen i sidled. Lite trixigt. 3- Forma gärna ktttet så att det passar lycktglaset innan du sätter dit glaset, och värm gärna lyckthuset i ugnen innan du sätter dit glaset. |
|
|
Länk till diskussionen: Länk Hur gör man: Länk |
|
|
Tack för tippsen. En fråga bara, vad menar ni med om jag har facelift? Shadowline |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Med facelift menar vi original xenonstrålkastare med Angeleyes ringar vilket kom 2001 och framåt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.