|
|
|
|---|---|
|
Hade precis min F10 inne på service och bad dom ta bort modell betäckningen På luckan,tittar man ordentligt så ser man att det står 525d i lacken fortfarande,problemet är att dom inte tog betalt för jobbet. Vad tycker ni,ska man tillbaka och klaga imorrn eller lämna in den hos nått proffs typ Ditec eller MR Cap...?? | |
| Det är jättelätt att få bort. Tvätta bilen och polera lite (med handen räcker), sen är det borta. | |
|
Hej, Det går säkert att polera bort. Ett tips gällande borttagning av modellbeteckning är att använda fiskelina. Det är bara dra och "såga" lite med linan bakom emblemet. Resterna pillar man bort med fingrarna. Mvh H |
|
|
Tack för snabbt svar...nötterna sa att dom hade polerat det...?? Kanske ska ta och testa själv..?..funkar det inte så får den åka in till mått proffs.. |
|
| Har BMW tagit bort emblemet får dom se till att det görs ordentligt. | |
| Ja men då dom inte tog betalt för den känns det lite fel att gå och gnälla på dom..? | |
|
Känns hel fel att gnälla på ett jobb som gjorts gratis som dom egentligen faktiskt hade kunnat tagit betalt för. Tycker att du ska prova o polera lite själv, blir det inte bättre så får du väll prata med någon som kan sina grejer så att det blir bra! Lycka till Bränsle är till för att brännas |
|
| Precis vad jag tyckte...lämna in den hos MR Cap ni imorse klart redan till lunch..:-) | |
|
Härligt! Hoppas resultatet blir så fint som du vill! Bränsle är till för att brännas |
|
|
Har använt hårtork/värmepistol för att ta bort klistrade emblem o mod.bet. tidigare! Funkar kanon. Lite rödsprit efter har löst upp kvarvarande klister. Tänk på att inte ta bort emblem på äldre bilar då solen kan ha skapat färgskillnader. /G |
|
|
Blir man trött eller..!!!!!!! Hämtat ut den från BMW igår efter att dom hade lackerat ensak jag fått på dörren,lämna sen in dag på MR Cap för att fixa till det här vi pratat om här på tråden,märkena efter emblem borttagningen..dom tog bara 250 spänn och gjorde det super fint,kör sen hem för att packa väskan ska ta brors barnen till simhallen,är inne i typ 5 min kommer ut för att upptäcka att någon dragit hela min vänster sida på bilen och att backspegeln låg typ 10 meter från bilen....:( Ibland undrar man om det inte är bättre att köpa någon skrotbil..! |
|
|
F*n vad trist! Lider verkligen med dig. Håller själv på att brottas med en parkeringsskada. Har en motpart som erkände på plats, men nu har de inget minne av detta. Hoppas att du kan hitta den som körde på bilen. Du får ta ett varv i området och leta bilar med skadade högersidor(?). Mvh H |
|
| Ibland har man god lust att ha hagelgeväret i beredskap och sitta på pass vid bilen... | |
|
Nej jävlar va trist! Hoppas du hittar den skyldige! Och att det löser sig med reparationer Bränsle är till för att brännas |
|
|
Bor mitt i Centrala Malmö vid en hårt trafikerad huvud gata så jag lär alldrig hitta den skyldiga..lika bra det kanske,hade slutat upp med nått värre än en repad bil om personen inte erkänt...:-) Man blir bara så trött på människor,hade till och med uppskattat en lapp där det hade stått"har inga pengar kan inte hjälpa dig men jag är iallafall ledsen" Men men kan alltid vara värre,fortfarande bara matriella skador,tack alla för snabba och bra råd..! |
|
|
Kan rekommendera att göra en Polisanmälan. Fick reda på av Polisen att de kan ta färgprov (gissar att du har färg från förövarensbil på din bil). Vet ej om detta kan vara till ngn hjälp... Sätt upp en lapp i porten och på lycktstolpar i närområdet. Om du har riktig tur så kanske ngn sett händelseförloppet och hör av sig. Mvh H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.