|
|
|
|---|---|
|
Hej har sökt en del men inte lyckats hitta db-nivåer på olika 1 serie. Skulle vilja jämföra 5-dörrars mot coupe och cab. Och bensin mot Diesel. Har provkört 5-dörrars 118d, men tycker den lät lite väl mycket invändigt. En del brus från vindutan/backspeglarna, lite vägljud och såklart lite diesel knatter vid acceleration. Brukar ju bli tystare i coupe modellerna? | |
|
Jag som ägt både en 3d och en cupe skulle säga att det inte är någon större skillnad, inte som jag märker direkt iaf, dock så har ju både cupe och 3d ramlösa förardörrar och det brukar bidra till lite mera vindbrus, eventuellt då om 5d är tystare! Men för övrigt så ska ju ettan vara tystast i klassen. aa juste har taklucka i min cupe och den låter faktiskt lite, speciellt när den är öppen hörs ett litet vindbrus, stängd börjar det inte fläkta i den försen runt 220:) |
|
|
Lyssna på lite kraftigare musik på högsta volym i hörlurarna, sen gör du en provtur. Knäpptyst. Vill säga att hur tyst en bil upplevs också beror lite på dagsformen, vissa dager tycker jag bilen är jättetyst, andra dagar tycker jag inte alls det... |
|
|
Tack för era svar! jag tycker de borde bli mindre ljud bakifrån i en coupe? jämför man e39 sedan mot touring som jag har idag tycker jag skillnad är ganska stor. Att dom låter mer än min nuvarande får man acceptera antar jag men vill se om de finns fler fördelar med coupe än "bara" utseendet:) Suget efter en 135 DCT/DKG är stort men utbudet smalt. Får hoppas att de ökar nästa höst |
|
|
Jag hade en 3-dr 130i tidigare och tycker att min nuvarande 135i coupe går betydligt tystare. Lite för tyst, för min smak men det löste sig med ett BMW Performance avgassystem... Bilen är till salu för övrigt, 135i -10 DKG 1900mil Länk |
|
|
Okej så de är så med ettan med då ja. Något performance system tror jag inte jag behöver av dömma om videorna jag sett i alla fall. Aldrig provkört någon 135 än. Mycket trevlig bil "c418krk"! tyvärr inte aktuellt fören till nästa höst, och jag har navi prof, svankstöd och skinn som krav. Sen en hyffsat lättskött färg:) |
|
| Jonatan min bil uppfyller dina krav, dock inte automat, min ligger till salu på fordonsmäklarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.