AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.605

Är det värt att satsa på denna bil? isf vad skall den kosta

BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Hej går på funderingar ang denna bil Länk
22000 mil är det något att ha eller vad säger ni? isf vad skall man bjuda för den?
kommer man att få sålt den sen om 1-2 år
enligt min mekaniker sa han LÅT NÅGON ANNAN KÖPA DENA LOTT!
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Ja, följ din meks råd. Att betala över 100 tkr för en bil med mer än 20 tmil på mätaren är naturligtvis en lott.

Den funka hur bra som helst i flera år, och den kan rasa om en vecka.

Mats
BMW CS #5847
Har du titta och provkört den samt visat upp den för din mekaniker? Eller har du endast nämnt bilen för mekanikern utan ens ha pratat med säljaren?

22000mil är ingenting en tysk säljare körde sin 530dAT E39 i 113000mil utan några större reparationer som jämförelse, det viktigaste är att den är välskött så servicehistorik på den är A och O.

Klart att du får den såld om 1-2år bara du har ett marknadsmässigt pris.

Stephan

540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Den är ju alldeles för dyr! Den ska ner till 100 eller under för att ens vara aktuell.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Instämmer med Lus inlägg.

För att den bilen inte skall kosta skjortan för dig ifall den säckar ihop skall du ha goda marginaler mellan inköpspris, repfond och försäljningspris beroende på hur länge du tänker behålla bilen.

BMW M-POWER
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Har ej testat bilen men enligt min tekniker/mek säger han exempel inte bytat oljan i automaten är det överhängande att den rasar när som helst har set många sådana exempel säger han det kostar ca 30-40 tusen kr att åtgärda det redan där har du passerat värdet på bilen för länge sedan ändå om du fått den för 100 000 kr,han säger att det är bättre att satsa lite mer pengar och få en med lägre mil lönar sig mer i längden och att man får mer sen när man säljer den vidare.Har pratat med säljaren den verkar inte alltid ha varit servad hos auktioserad verkstad han säger exempel att tändstiften är bytta men har inget kvitto på det ( det blir biligare på det sättet menar han ) man blir ju för blindad som köpare när man söker efter bil man höjer sitt tak lite gran hela tiden : (

E
1.156
E
320 ci cab -04
En BMW 530 -05 för över 100 tkr utan 100% komplett historik. Min åsikt, välj annan bil. Det finns stort utbud om du inte är allt för kräsen.

E
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Tänker att jag borde köpa en diesel men sen är det ju det med skatten på dem,Hade en bmw 530ia m 2004 med 231hk sålde den i sommras,köpte en volvo s60 2.5T 2006 manuell : ( jag är imponerad den går väldigt bra men det är en volvo och manuell jag får ångest på manuella bilar kan inte fatta att jag köpte den,saknar min pärla : )

BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Volvo dricker 1.5 i stads körning bmw låg på 1.3

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.