|
|
|
|---|---|
| Har en liten trevlig bruks-Nissan Primera som jag bytte termostat på igår då den hade lite problem att hålla tempen uppe. Så här gjorde jag: Öppnade huven och skruvade av termostathuset i aluminium som satt med tre bultar åtkomliga med en vanlig lednyckel. Splash, en skvätt vatten på golvet. Skrapade packningsytorna, stoppade i nya termostaten, på med Permatex och skruva ihop. I med en liter kylarvätska, startade, lite bubbel, fylla efter då o då ett par minuter. På med locket o ut o testa. Fin o jämn värme i kupén och stadig mätare. Efterfyllde en halv liter kylvätska i morse. Effektiv arbetstid: högst 10 minuter. Tänk om det kunde vara lika med en BMW :) | |
|
Det är sånt här som är kvalitet! Men nuförtiden är det oftast hur knapparna på instrumentpanelen känns som är kvalitet.... |
|
|
Anders: Återkom när du svetsat dit nya balkar på 10 minuter. Skämt åsido, kunde inte hålla mig... =) MVH Christofer |
|
| Crille82, du har helt klart en poäng där. Men denna köpte jag då den räddades från skrotning av en kompis på en bildemontering. De tyckte en reparation av framvagnen efter besiktningsnedslag var för dyr och tänkte köpa en ny bil. Den är extra rostskyddsbehandlad från början och har mest gått sommartid, då förra ägaren bodde i Spanien på vintern. Har endast lite rost längst ner på framskärmarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.