|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Som rubriken lyder tänkte jag trimma min 328i. Min budget kommer ligga mellan 30-50k. Jag tänkte införskaffa dessa, tror ni min budget räcker? Är det ngt som fattas i lista så var god fyll i all hjälp uppskattas.Tack på förhand! Block från m50b25 Vev från m52b28 Smidda stakar Smidda kolvar Coatade lager ARP bult MLS-packning Portad topp om du vill M3-spjällhus om du vill Nuke-fuelrail Större spridare Grövre bränsleledningar Värre pumpar Vevhusvent Oljematning och retur till/från turbo Oljekyl Laddluftkylare Dump Wastegate Grenrör Turbo (självklart) Avgassystem Bayerische Motoren Werke | |
|
va ska du ha bilen till? BMW ownz |
|
|
Drift/busbil kaaaanske tävla får se hur de blir med det. MVH F. Bayerische Motoren Werke |
|
|
om du matar i detta råder jag dig att fixa ordentliga bromsar runt om, och förstärka med plattor i bakvagnen där bakvagnen sitter. Länk BMW ownz |
|
| 30 till 50k kommer man inte långt på smidda stakar och kolvar så är typ halva din budget borta. Gör dig själv en tjänst och köp ett riktigt sprut till att börja med Tex Vipec eller Link. Effektmål? | |
|
Tack ska ni alla ha för tipsen! @Frrla jag får nog fixa plattor i bakvagnen och bromsar glömde jag skriva i listan :P @Cykeltjuv Vart kan jag få tag på vipec eller link? vad mer behövs ifall jag ska sätta in sprut? Effektmål är väll att jag ska höjja med en 200Hk till tänkte jag ifall de blir möjligt med min budget jag kommer ha. Bayerische Motoren Werke |
|
|
Här får du svar på alla dina frågor kring överladd: Länk |
|
| Kan tillägga att för 50k KAN du få ut 200hk mer men det blir inte hållbart särskilt länge. | |
|
om du inte orkar läsa allt om överladdning kan jag ge en snabb fingervisning. med m52b28 kan du få ut ca 0.5bar helt orörd motor. kompsänker du den med tjockare packning kan du ta ut ca 1 till 1.2 bar lite beroende på skicket osv. m50b25 har jag läst att folk tage ut 1 bar helt orörd motor. men ja kan inte lova dej nått. ska du börja gräva djupare kommer de kosta mer än det smakar. då är en gammal m3:a billigare att leka med. men även den har gränser. skulle dock tro att en sån tar dig närmre ditt mål för en mindre peng. svårt/dyrt att plocka ut mer än 300 häst från ett 2.5 - 2.8 liters block.... BMW ownz |
|
|
@Frrla Jag har också hört att folk tagit ut 0.5bar men jag tycker inte att det räcker.. Har läst på flera ställen att det är mer värt att köpa en gammal m3a istlället för runt 70papp.. Kommer nog bli så att jag köper en sådan istället får suga på det ett tag. Tack som fan ialf för all tips. Tack ska ni ha allihopa Bayerische Motoren Werke |
|
|
Det kostar inte 50 papp att plocka ut 400hk ur en m50b25, skicka i en sån istället och läs på projektforumet här hur andra har gjort Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.