|
|
|
|---|---|
|
Min fru har kört min 530 nu i ett par år. Jag körde hennes 328 i tjänsten men tog en firmabil första oktober när vi sålde 328:an, en Ford Focus. Jag kan säga att nu får det vara nog. Vilket crap. Jag vill köra riktig bil igen och tänkte att en 540 e39 vore mysigt att åka i. Verkar finnas många 530 men inte så mycket utbud av 540. Ganska naturligt kanske iofs. Kraven är: -01 och framåt. -M-pkt. -Skinn (Alltid är det någon som har vinterkräk eller fyllsjuka) lätt att torka av. -Helst inte mer än 17-18k mil. -Max 100k men helst inte mer än 80k kronor Ganska låga krav tycker jag men jag har inte hittat något på ett par månader. Någon som känner någon som vill sälja? | |
|
19600 mil, men den verkar ändå riktigt schysst. Gillar färgkombinationen, och den är ju i princip fullutrustad. 84000:- tycker jag själv är ett ganska bra pris. Länk |
|
|
Den bilen ni länkade till är en granne till mig och jag har inget negativt att säga om den. alltid tvättad och fin. Jag har dock sett en liten lucka i stötfångaren höger bak som ser ut att vara någon sorts motorvärmar uttag eller liknande trots att den har det fram i fronten också(kan såklart vara de dubbla motorvärmarna som han skriver om i annonsen) Sen kan jag tilläga att jag brukar ibland gå ut på balkongen för att lyssna på v8an, den låter gudomligt fint med det feritta systemet. |
|
|
Jag såg den där förut men hade glömt den. Jag avfärdade den då för att jag tyckte att den gått långt plus att jag har lite svårt för den typen av färg på inredning. Jag kanske får tänka om. |
|
|
Vad tror ni om denna? Jag verkar få tänka om ang milen, det verkar inte vara så lätt att hitta något som gått så mycket mindre. Länk |
|
|
Verkar ju som jag talar till mig själv i denna tråd men jag vill iallafall avsluta det hela. Den jag tittade på igår 30/12 köptes på plats. Den motsvarade mina förväntingar när jag kom dit. (För ovanlighetens skull). Gott nytt allesammans! |
|
|
Vad blev det för någon? Den röda touringen? |
|
|
Noel, tackar för visat intresse. Det blev en som låg på blocket. Väldigt välutrustad och i bra skick invändigt vilket jag tycker är viktigt. Den är faktiskt fräschare i skinn och i inredning än var min 530 var när jag köpte den som då hade gått 9500 mil och var 7 år gammal. 540:n som jag nu köpte har gått 20500 och är 10 år. Det gör skillnad hur man sköter grejerna och man inser att lågt miltal är kraftigt överskattat. Jag känner mig otroligt nöjd och det som återstår att fixa nu är lite pixelfel i huvudinstrumentet. Förre ägarens bilder finner du i nedan länk från garaget.org /Ola Länk |
|
|
Riktigt fin bil du hittat! Ja, man ska inte stirra sig blind på miltal. Det är stor skillnad på hur bilen sköts |
|
|
Jag var sugen på den där också för ett tag sedan men efter att ha fått bilder på förardörr och lyktglas bak så backade jag ur med tanke på att han inte ville gå ner nåt speciellt i pris. Jag hoppas du fick den till rätt pengar. ___________ Mvh Chrille |
|
|
Chrille, jag har inte svarat dig vilket är ohövligt. Jo jag såg dörren men det är inte repor utan något slags limrester eller nåt. Tror det går få hyfsat. Lyktglasen såg jag också. Bilen var utannonserad för 80 men vi kom överens om ett pris som täckte dessa brister. Jag trodde aldrig jag skulle hitta en bil med exakt den utrustning och utseende jag sökte så jag är mycket nöjd. Har bara kört 100 mil och ännu inga dolda fel. Dags för Inspektion II dock så det blir ett utlägg men det visste jag ju när jag köpte den. Trodde inte jag skulle älska V8 så här mycket men jag blir glad varje gång jag kör. /Ola |
|
| Såg att du tänkte fixa pixelfelen i huvudinstrumentet...Gå inte på de idiotiska mektipset o spraya i de,utan lämna iväg de... | |
|
Tänkte laga det själv faktiskt, håller på med elektronik och liknade i yrket så jag tänkte göra ett försök själv. Det finn ju reparationskit vad jag förstår. Verkar det för svårt när jag plockar ur instrumentet så skickar jag iväg det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.