|
|
|
|---|---|
kneta |
HEJ. Har ett stort problem bilen startar bara ibland verkar som det är något som är glappt någonstans. när den startar går den som den ska, jag tog upp ett tändstift och fick gnista satte tillbaka det körde en sväng kom tillbaka slog av bilen sen startar den inte och ingen gnista. nån som har en aning om vad de kan vara??? M5 POWER |
| När bilen inte startar, mal den runt motorn eller är det helt dött? Har du kollat alla kablar? Eftersom bilen går som den ska när den väl startar kan det inte vara själva stiften i sig. | |
|
En gång tvärdog min M5 -95! Inte ett liv hur mycket jag än körde startmotorn! Det var huvudreläet till bränsleinsprutningen som hade gett upp! Inte helt ovanligt enligt BMW. Servicemannen hörde när han körde med startmotorn att insprutningsventilerna inte tickade och kollade direkt reläet! Det första han trodde att det var fel på var bränslepumpen! Tydligen inte heller ovanligt! Per L |
|
|
Låter som att det skulle kunna vara Hallgivare eller något på den lågspända sidan. MM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.