AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.204

Filma med iPhone

Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Har ett relativt högt monterat bilfäste i min E87 och skulle vilja hitta en App som filmar "kontinuerligt". Dvs att den filmar hela tiden men sparar bara x antal minuter om ni förstår vad jag menar. Kan vara bra att ha om det inträffar någon incident. Har ca 1 timmes färdväg till jobbet enkel resa.
Något tips?
Fösökte att söka men hittade inget lämpligt.

----
Magnus M, BMWcs NORD 4047
----
ji
224
jim 330 touring
BMW 118D F20 M-utrustad
Länk

prova denna

there can be only one
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Har kollat på den men den har timer dvs man säger att den skall filma 56minuter och då gör den det och sparar sen ner filen.
Min förhoppning var att jag skulle hitta en App som filmar oändligt länge men bara sparar ner de sista 30 minuterna typ.... en SÅN app skulle jag tänka mig att betala lite för!

----
----
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kanske är jag som är lite trögtänkt såhär på kvälls-kvisten, men varför kan du inte bara låta kameran gå under hela färden, har inget intressant hänt så raderar man bara hela filmen efteråt? eller menar du om man vill spara filen så tar den så mycket minne?
Dumförklara inte mig nu bara :-)
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Skall inte dumförklara dig!
Du har helt rätt med minnet. Och visst kan man göra som du säger... men jag är lat och hade appen funnits med den funktion jag önskar hade det varit trevligt.
Sen föstår jag problemet med kontinuerlig inspelning... då måste filen skapas om i samma takt som ny film skapas. Lite klurigt men det går. Funkar så på moderna backupsystem till servrar till exempel.

----
----
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Varför inte köpa en kamera som är speciellt avsedd för det här? Jag har köpt en sån på Dealextreme och den har suttit i bilen ett bra tag nu. Den sätter igång och spelar in så länge tändningen är på, och fyller minneskortet med 10minuters-snuttar. När kortet är fullt så skriver den bara över det äldsta.
Jag har precis beställt en till, så jag får en riktad framåt och en bakåt.

Väldigt bekvämt med en sån kamera eftersom man inte behöver bry sig om att starta och stoppa, den sköter sig själv och man kan glömma den tills det händer något.

Kostar från 300-400 och uppåt. Finns en variant med GPS som loggar farten också.
Roffa1
Använder mig av samma metod som Peter_55: En liten extern kamera som filmar allt, den går även att ställa om som rörelseaktiverad kamera med stillbilder eller film.
Kostade endast några hundra spänn i Singapore och den fungerar utmärkt bra.
Minneskortet får man dock köpa separat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.