|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 330 2006a med bensinvärmare originalmonterad. Nu när vi verkligen behöver den eftersom vi fått barn, så funkade typiskt nog inte! Den startar och man hör hur den tänder (låter som en liten jet) men ganska snart stannar den igen. Man känner på avgaser så blir de varma. Precis innan den stoppar hör man hur det bubblan till, först trodde jag det var bensinen som jublade, men nu funderar jag på om det är cirkulationspumpen som inte funkar och det börjar koka lokalt! Vad tror ni? Får man floder på cirkulationsprocessen pumpen? Jag har haft den på verkstad men de bara tog bort någon flod och så fick jag prova igen... | |
|
Du har känt av att batteriet verkar lite trött? Det sitter någon sensor på värmaren som inte låter den köra när batterispänningen är för låg. Testa i så fall att köra en rejäl laddning på batteriet. ___ //Ulf |
|
|
Enligt uppgift krävs det minst 11.5V från batteriet. Jag har mätt samtidigt som jag kör värmaren och får inte under 12.1V. Dessutom har jag kört värmaren sammtidigt som jag kört laddare så då håller spänningen 12.5V under hela körning... Rolig rättstavning av min telefon: felkoder, blev flod!!!! Altså: Kan man få felkoder på att cirkulationspumpen inte funkar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.