|
|
|
|---|---|
|
Var och körde och mitt i allt så la bilen av när jag bromsade in för ett rödljus, för att sedan inte starta alls.. Kan tilläggas att vid maxpådrag så har bilen börjat hacka som att den får för lite soppa men går helt klockrent om man kör "lugnt" (har haft så sedan jag köpte den för ca 300mil sedan) så det borde väl vara sugstrålepumpen eller den vanliga bränslepumpen som bråkar eller vad tror ni? | |
|
Har du bytt bränslefiltret ? Kan vara tätt i filtret ty enligt en del här på forumet så brukar det bli tendenser till i princip stopp i bränslefiltret kring 20-23000mil ca. BMW byter det inte vid ordinarie servicetillfällen(mig veterligt iaf) om man inte påpekar att det ska bytas.. Men visst, andra saker såsom def. bränslepump/ar kan det ju också vara..t.ex. Sugstrålepumpen brukar väl vara klar för utbyte om motorn stannar med ca 15 liter kvar i tank. Mvh Janne. |
|
|
Jepp bytte det efter jag ägt bilen någon vecka och det var riktigt smutsigt. Bilen började gå lite bättre efter bytet, men fullgas gillade den ej. |
|
| Lägg örat på baksätet (passagerarsidan) och lyssna... | |
| Här har ni felet! Vevaxelgivare samt kamaxelgivare. och på det hål i insugsugsbälgen. | |
| Skumt med så många fel samma gång, jag hade problem med en kamaxelgivare för några år sedan.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.