|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hejsan tror ni dessa Länk skulle passa på en bmw e34 ? | |
| Kolla på bultcirkelguiden Länk så ser du om E46- fälgar passar på E34. | |
| Nej, även om bultcirkeln stämmer så avviker inpressningen, ET för mycket. E34 ska ha ET20 och E46 ET47. Leta efter hjul till E34, E39 el. E60. Hittar du E39-hjul krävs navringar i centrumhålet, då det är lite större på E39. | |
| Länk så dom borde va perfekt ? | |
| annars har jag org e60 fälgar med 225/55-16 (ET20) dubbfria att sälja. | |
|
Ja, nr.2 i annonsen passar. Men för att de ska centrera bra krävs distansringar i navhålet. Finns plastringar hos däckhandlare. De ska vara ø74 utvändigt och ø72,5 invändigt. Har förövrigt just sålt en uppsättning GoodYear Ultra Grip Extreme till E39 i exakt den dimensionen. De funkade kalas. |
|
| wow dom va breda men kan inte åka så långt och hämta men om du råkar bo i närheten av ödeshög så kanske det skulle va aktuellt :) men vad skulle skulle du vilja ha för dom då ? | |
| Länk det skilljer för mycket i et på dom va ? är ju 35 på dom där ? | |
| Det är nog i mesta laget, även om det kanske skulle gå att montera. Men halvslitna"Barum" luktar lite budgetdäck, utan att eg. veta vad jag talar om. Continental, Gislaved, Nokia, Michelin, Bridgestone och senare GoodYear är alla helt ok även som lite begagnade. Jag skulle ha letat vidare i.a.f. | |
| bara dom håller vintern ut är jag nöjd .. | |
|
Det är nog inte hur de håller utan hur mycket de greppar underlaget som Anders-72 syftar till. Håller gör nog Barum-däcken men poängen är väl att man ska kunna stoppa bilen och styra också. De är ju dessutom dubblösa... _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| joo det är ju sant skulle kanske vara bäst att skaffa dubbade runt om har ju dubbfria nu men paja ju ena fälgen i går men det var en kille i närheten som kunde fixa fälgen för 250 kr så får nog bli det så länge... | |
|
Dubbfritt är inga problem att köra med! Gjorde det förra vintern (Michelin X-Ice) och även nu. Funkar hur bra som helst. (Kan tillägga att förra vintern gjordes det i en E34 utan ASC) |
|
| haha förra vinten körde jag volvo 360 (skitbil men kul hadde ja) med kassa dubbdäck utan dubb i som troligtvis va över 10 år gamla och det gick bra det med men det hadde ju gått bättre med dubb har jag en känsla av ;) | |
|
Länk Länk Dessa kanske? Du kan faktiskt använda 3-seriens fälgar om du köper 15-20 mm spacerplattor och sätter mellan bromsskivan och fälgen. Det kanske är ett alternativ? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
e34briliant: Nu var det faktiskt frågan om dubblöst i kombination med att de heter Barum... _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| man har ju hört att spacer ska kunna göra bilen ostabil ? och med min tur lär den väll bli lika stabil som en bil på cyckel däck ... | |
| har faktiakt kollat på båda två mycket billiga alternativ men får bara se om jag kan låna så mycket pengar har ingen inkomst förens januari :( | |
|
esadh: Det diskuterades vinterdäck och bl.a. dubbfritt. Att man däri nämnt Barum gör väl inte att man inte kan nämna någon annan däcktillverkare. Jag skrev om hur det gått att köra på dubbfria Michelin däck så att TS (om han vill) även kan leta efter sådana däck. Robin92: Ja jag körde ca 10 mil på dåliga sommardäck förra vintern (massvis med snö och minus 17) och det "gick" också. Men när jag skrev att det inte är några problem och att det funkar skitbra att köra med dubbfria Michelin menade jag just det också. Tidigare har jag alltid kört med dubbdäck (på vintrarna ska tilläggas så att inte "esadh" missuppfattar mig) men jag har inte märkt någon skillnad mot dubbfria. Och jag kör ett antal mil varje dag, oavsett väder. |
|
| jag måste hålla med dig att dubbfritt är bra nog för behöver man tvär nita på vintern har man större problem att bromssträckan är 5 meter längre utan än med och nej jag har inga exakta siffror på det men det är oftast bara på klar is som man överhuvud taget får skillnad med och utan dubb men med min kör still så brukar inte dubbarna hänga kvar men vet inte om man ska skaffa dubb ändå ? på framhjulen borde dom ju ändå va kvar ? | |
|
Precis, det är väl egentligen mest skillnad på ren is. Ja på framhjulen är dom nog kvar även om det tenderar att gå lite väl brett. Och det är ju i fram som bromsarna har mest kraft.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.