|
|
|
|---|---|
|
Är det stor skillnad på original och stålomspunna (eller liknande) bromsslangar? Jag funderar som bäst på att ha ett projekt över vintern och funderar på om man skulle satsa på det? Jag har idag slitsade skivor och Greenstuff. Det fungerar bra utan fejd-tendens men pedalens känsla fick gärna bli bättre. Är det en vettig investering att byta slangar? Mvh / Micke R | |
Grusse |
Visst blir det skillnad med endast stålomspunna slangar, men inte sån jätteskillnad. Det ska nog helst kombineras med större huvudbromscylinder för ett riktigt bra resultat. Pedalen kan väl aldrig bli för stum :) |
| Jag tycker det blir stor skillnad i känslan vilket inte ger bättre bromsprestanda i sig men gör det enklare att dosera bromskraften korrekt. | |
|
- Johann. Precis det svar jag ville ha. (Nu kan jag motivera det ;-) Mvh / Micke R |
|
Grusse |
Jag håller med tidigare inlägg, men jag är inte helt nöjd med känslan i pedalen. Det kan bli bättre, jag kan fortfarande känna att det sviktar litegrann(väldigt lite). Så helt stum blir den inte, men sen kanske det beror på vilket fabrikat på slang man har mm. Jag åkte till en mc verkstad där dom gjorde iordning slangar efter dom mått som jag behövde. Kanske finns bättre slangar om man beställer från ett ställe som endast är inriktade på bromsar? |
|
Micke R: Kan rekommendera Bohab AB, Stormbyvägen 7 08-760 28 75 om du vill ha tips på ett ställe som tillverkar stålomspunna slangar. |
|
|
- Malte. Kanon. Jag skall slå dem en signal. Vet du redan på förhand vad de kan tänkas gå lösa på? (Har du utrustat 325:n eller är det till hojen som du skaffat slangar?) Mvh / Micke R |
|
|
Grusse, det är nog snarare så att du har aningen luft i systemet eller att dina ok flexar. De flytande enkolvsoken som sitter på många BMW är ju inte direkt optimala för känslan och inte för ngt annat heller. :( |
|
| Grusse har kraftiga 4 kolvs ok på sin e30 om jag inte minns helt galet,så det är nog luft i så fall.. | |
Grusse |
Kanske är luft ialla fall då, läste ett annat inlägg där någon sa att nippeln ibland sitter under högsta punkten på oket så att luft blir kvar hur mycket man än luftade. Blir till att lossa oken idag och testa att lufta så. "Johann" I bak har jag kvar enkolvsoken som sitter standard, kanske är dom som flexar lite om det inte fortfarande är luft kvar i systemet förstås. |
|
Grusse, Det låter mer som luft men man vet aldrig. |
|
|
Micke; Jag fick pressat stålslang hos hbg bromsservice och där kostade dom 200:- per slang. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Fel firma, det var bil och industribroms i hbg. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.