AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.448

Hur är E90 M# som bruksbil?

Kr
170
Krigge
M5 2007
Har blivit lite sugen på en Sedan M3:a.
Någon som lever med denna bil och har barn tex? Bilen kommer pendlas ca 5 mil/dag och köras året runt. Vad drar den om man kör snålt?
Ös på med erfarenheter!
Mvh
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Hej Krigge

Har ingen sedan men väl en coupé. Har dock en 318d sedan också så jag kan väl korsa dom och tala av erfarenhet :)
Fungerar bra utrymmesmässigt bak om du har yngre barn och helst bara två. Benutrymmet är ok upp till ca 180 cm.

Jag har haft 2 coupéer och kört dem året runt. Fungerar minst lika bra på vintern som en 318d. Är det 15 cm nysnö som är blöt så blir det problem men vilken bakhjulsdriven bil får inte problem då... Bränslemässigt så ligger nuvarande bil på 1,5l milen. Dock ska nämnas att jag kör i stan 80 % så här års. Vänder du på steken och ligger på landsväg så hamnar man runt 1,1-1,3 men normal gasfot. Funderar du på manuell eller dkg?

Jonas

Kr
170
Krigge
M5 2007
Hej Jonas!
Jag funderar på en faceliftad med DKG men är inte helt låst, det viktga är att jag hittar en fin bil med rätt historik.
Kommer köpa av handlare och förmodligen leasa den så mina önskemål kan bli lite kniviga att uppnå.

Mvh
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Ja, det finns många M3 ute men få som passar in på dina önskemål. Sedan och leasingbar var det väl ingen av? Faceliften kom 09:an när det gäller sedanmodellen medans coupén fick sin 2010. Det går ju att leasa vilken som helst från firma men då får man ju inte dra halva momsen. Det blir ju lite pengar på sikt.

Jonas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.