|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Trevligt tillbehör på tjänstebilen. Mindre kul när den jävlas på en äldre häck. Skruva tacklucka är verkligen ingen hit när hela kassetten ska ner. Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn. |
|
|
Var tvungen att titta på bilder av mina fd. bilar för jag kommer inte riktigt ihåg vilka som haft lucka. Men jag kan konstatera att många haft det, både plåt och glas. För mig har luckan bara en funktion, att ge sval temperatur i kupén. Och det lyckas den ju inte med tycker jag. Så jag ser bara nackdelar med lucka, jag tycker det är fult och jag är tämligen säker på att det drar upp matchvikten. Problem har jag dock inte haft med mina luckor, men så har jag inte använt dom heller. |
|
|
Var tvungen att titta på bilder av mina fd. bilar för jag kommer inte riktigt ihåg vilka som haft lucka. Men jag kan konstatera att många haft det, både plåt och glas. För mig har luckan bara en funktion, att ge sval temperatur i kupén. Och det lyckas den ju inte med tycker jag. Så jag ser bara nackdelar med lucka, jag tycker det är fult och jag är tämligen säker på att det drar upp matchvikten. Problem har jag dock inte haft med mina luckor, men så har jag inte använt dom heller. |
|
| Jag är helt klart för taklucka har det på min | |
| No brainer. Panoramataket är i topp 3 bästa tillval jag bockat för. Den förhöjda känslan av jusinsläppet och utsikten, både dagtid och nattetid, är värt varenda öre. Även när jag kör själv (vilket jag gör 90% av tiden) så ger det en otrolig känsla. För passagerare är det ovärderligt och bara av den anledningen hade det varit värt.. | |
|
Varför skulle ett panoramatak vara ovärderligt för en passagerare? Okej att min gillar panorama, men varför är det mer värt, eller rent av ovärderligt, för en passagerare men inte för föraren. __________ Mvh Grelle |
|
Verdi |
Min fru gillar inte panoramataket. Jag tycker dessutom bilen blir tystare när innertaket är fördraget. Tror man märker av panoramataket mest från baksätet. Från förarsätet så tycker jag inte att upplevelsen är så märkvärdig när man har vant sig. I början tyckte jag att det var lite häftigt... |
Karl-Hilding |
Det var gott i dag att lyfta på takluckan! Sol och 7 plusgrader. På vårkanten och sommarkvällar när solen står lite lägre så vill inte jag vara utan den. Känns instängt annars. |
|
Man kan ju inte köra med öppna fönster i moderna bilar p.g.a. kraftiga infraljud så jag tycker att glassollucka är toppen fina dagar. Det kan verka fånigt att nämna det men det blir luftigt och fint i bilen, om man kör i max 80 kph och öppen lucka. |
|
|
Grelle, vare sig jag överdrev med "ovärderligt" eller ej är det väl inte svårt att förstå varför passagerare får ut mer av det än föraren..eller? Tänk dig cruisa runt i nån storstad med en massa höga byggnader osv, eller i en naturskön miljö med berg och what not, hursomhelst nånstans där det "händer" mycket runt omkring. Med panoramataket får du/dom möjlighet att njuta av allt, se saker från ett annat perspektiv, bokstavligt talat... om man nu uppskattar vackra omgivningar eller att överhuvudtaget titta på grejer. Barn uppskattar det garanterat, "pappa titta fyygpjaaan!" :) Det är väl dom små grejerna i livet som ger lite glitter i tillvaron, för mig iaf. Det betalar jag gärna 15k för, eller rättare sagt 525k. Annars hade jag lika gärna kunna kört en Skoda. -Tihe Suryoye- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.